کد خبر: 37163
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
زیتون

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در حال حاضر بازارچه‌های حضوری به یک امر سنتی تبدیل شده و باغداران برای فروش باید به سمت بازارهای آنلاین و اینترنتی حرکت کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، صفدر نیازی شهرکی در جشنواره زیتون طارم سفلی واقع در روستای سیاهپوش که ظهر یکشنبه برگزار شد اظهار کرد: تاکنون توسعه باغات زیتون طارم با رشد خوبی همراه بوده است و از این پس ظرفیت سنجی از نیروهای بومی منطقه برعهده همین تشکل‌ها خواهد بود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: بیش از ۷۰۰۰ هزار هکتار زمین این منطقه به باغداران طارم تحویل داده شده که این امر موجب برکات اقتصادی برای ساکنان این بخش بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش درآمد کشاورزان است افزود: جهاد کشاورزی می‌خواهد عملکرد در واحد سطح را بالا ببرد که این مسئله مهم در گرو حمایت و کمک خود باغداران طارم است.

این مسئول ابراز کرد: یکی از کارهای اولویت دار در منطقه طارم سفلی انجام کارهای آبخیزداری و پیگیری طرح‌های نوین آبیاری است که باید تسهیلات لازم در این رابطه جذب شود.

وی تصریح کرد: مطالبه باغداران طارم برای بازارچه سنتی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در حال حاضر بازارچه‌های حضوری به یک امر سنتی تبدیل شده و فروش آنلاین و اینترنتی پیشگام شده است و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه زیتون تنها محصولی بود که جز ۱۰ محصول استراتژیک کشور قرار گرفت گفت: قطعاً در حوزه محصولات استراتژیک ایراداتی هم وجود داشته که سال آینده رفع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =