بیمه روستایی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: با مشارکت و مساعدت خیرین ۴۵ نفر از روستاییان و عشایر استان تحت پوشش بیمه اجتماعی این صندوق قرار گرفتند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا عسگریان سیزدهم آذرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشاورزان، روستاییان و عشایر مخاطبان اصلی این صندوق اجتماعی هستند، اظهار کرد: با توجه به وضعیت جامعه روستاییان در استان و خدمت‌رسانی مطلوب و سریع به این قشر زحمتکش تلاش شد که با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی مشارکت گسترده نهادهای دولتی و خصوصی را بکار گرفته تا بتوان چتر حمایتی این بیمه را در مناطق مختلف گسترده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی مردم جامعه از خدمات این صندوق بیمه و همچنین توجیه و ترغیب روستاییان و عشایر برای استفاده از این خدمات در استان گفت: یکی از مزیت‌های این صندوق بیمه، پایین بودن میزان پرداخت هزینه‌های بیمه‌ای نسبت به سایر بیمه‌ها است و تمامی افراد بالای ۱۸ سال تا ۵۰ سال می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان به همکاری با امور مشارکت‌های اجتماعی و خیرین سلامت لرستان اشاره کرد و افزود: با مساعدت خیرین ۴۵ نفر از روستاییان و عشایر استان تحت پوشش بیمه اجتماعی این صندوق قرار گرفتند، بنابراین از خیرین خواهشمندیم به‌صورت جهادی در این کار بزرگ و خداپسندانه سهیم شوند.

عسگریان خاطرنشان کرد: در سال اول و در پایین‌ترین سطح درآمدی‌ که برای این افراد در نظر گرفته شده ماهیانه ۵۰ هزار تومان است و در سال‌های بعدی با توجه به سطح درآمدی و حق بیمه افزایش می‌یابد که در این دوره ۱۵ ساله توسط خیرین سلامت استان پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از پرداخت حق بیمه این افراد مستمری پیری، مستمری بازماندگان و همچنین ازکارافتادگی از سوی این صندوق به آنان ماهیانه پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان به گسترش فعالیت این صندوق بیمه‌ای در سطح استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت : در لرستان ۳ هزار ۳۷۵ روستا وجود دارد که در همه این روستاها حدود ۹۲ هزار ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق قرار دارند که هم حق بیمه پرداخت می‌کنند و یا مستمری می‌گیرند.

عسگریان بیان کرد: بیمه اجتماعی یکی از مهمترین راه برای حمایت از این قشر است و صندوق روستاییان فرصت مغتنمی در این رابطه است که می‌تواند به این قشر در رفع مشکلات کمک کند.

وی عنوان کرد: ۵۷ کارگر در سطح استان و روستاها در حال فعالیت هستند و به روستاییان و عشایر خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از تشکیل قرارگاه کرامت در این صندوق در نیمه نخست سالجاری خبر داد و گفت: با تشکیل این قرارگاه ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در استان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که نیاز است با همکاری و مساعدت همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی لازم و گسترده‌ای در جذب روستاییان و عشایر استان برای تحت پوشش قرار گرفتن در این بیمه انجام شود.

عسگریان با بیان اینکه با فعال شدن این صندوق تلاش می‌شود که تمام افراد فاقد بیمه از رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال تحت پوشش این صندوق قرار گیرند، اظهار کرد: جامعه هدف ما برای عشایر و روستائیانی هستند که ساکن روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است، این صندوق در ۸ سطح درآمدی که بیمه‌شده برای خود تعریف می‌کند؛ پنج درصد حق بیمه پرداخت و ۲ برابر آن را دولت واریز می‌کند.

وی تصریح کرد: روستاییان و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر برون‌شهری در روستاها و شهرها، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، کشاورزان غیر ساکن در روستا، قالیبافان، زنبورداران، مشاغل حوزه صنایع‌دستی و… می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =