نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

 دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جمع کتابداران استان البرز گفت: در حال حاضر به دنبال افزایش منابع نهاد به منظور ارتقای رفاهیات همکاران و اصلاح فضای موجود هستیم. هیچ مسئول یا سرپرست خانواده‌ای نیست که دوست داشته باشد خانواده‌اش در سختی به سر برد.

به گزارش روستانیوز، مهدی رمضانی هدف از سفرهای استانی را دیدار با همکاران، مقامات استانی و پیگیری مسائل استان به صورت میدانی دانست و گفت: در حال حاضر در سفرهای استانی بحث معیشت همکاران به طور جدی مطرح است و از ابتدای کار بنده به عنوان سرپرست نهاد یکی از اساسی و محوری‌ترین مطالباتی که پیگیری شد، بحث معیشت بوده است چراکه رسیدگی به این موضوع به دلایل انسانی، راهبردی، مدیریتی و نیز تأمین آرامش روانی همکاران برای پیگیری اهداف نهاد با قوت و انگیزه بیشتر، ضرورت داشته است.


رمضانی با بیان اینکه ما ذیل قانون کار یا دولت نبوده و نهاد عمومی غیردولتی هستیم،افزود:در قانون ، نحوه اداره به آیین‌نامه مصوب هیئت امنا موکول شده است؛ در آیین‌نامه مصوب هیئت امنا، آمده است در خصوص مواردی که در این سند ذکر نشده باید از قانون مدیریت خدمات کشوری تبعیت کنیم. بنابراین در صورت وجود شکایت از مسائل اداری نهاد، این شکایات در دادگاه عمومی و نه مراکز مربوط به وزارت کار یا دیوان عدالت اداری، بررسی می‌شود.


وی ادامه داد: در دو سال اخیر، قانون بودجه، نهادهای عمومی غیردولتی را مکلف کرده در افزایش حقوق از دولت تبعیت کنند؛ همچنین این قانون، اختیارات هیئت امنا را نیز برای افزایش، سلب کرده است. صندوق بیمه نهاد، صندوق تأمین اجتماعی است. بنابراین ما ماهیتاً، نهاد عمومی غیردولتی هستیم و خواهیم ماند. بر اساس اسناد بالادستی، امکان الحاق ما به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولتی شدن، وجود ندارد.


رمضانی با بیان اینکه یکی از مسائلی که من به شدت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر هستم این است که کتابداران نیز همچون هنرمندان، موسیقی‌دانان، روزنامه‌نگاران، گروهی اثرگذار در حوزه فرهنگ هستند که باید دیده شوند و این دیده شدن مزایایی به همراه خواهد داشت،گفت: ما باید کتابخانه را به طبقات مختلف اثرگذار در حوزه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور بشناسانیم. در حال حاضر بخشی از دولت ما را می‌شناسد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی سفرهای خود از کتابخانه‌ها بازدید می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه نسل جدید کتابخانه‌های عمومی و تعریف خدمات جدید در کتابخانه‌های عمومی، موضوعی جدی است،ادامه داد: شبکه کتابخانه‌های عمومی ایران در آسیا در بین ۵ شبکه برتر و در دنیا در بین ۲۵ شبکه برتر کتابخانه‌های عمومی است.


دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خاطرنشان کرد: ما نیاز به همدلی داریم؛ کشور نیاز به همدلی دارد؛ ما به گفتگو نیاز داریم؛ همچنانکه کشور به گفتگو نیاز دارد؛ ما نیاز به مهارت گفتگو داریم؛ خانواده‌ها، دوستان و کشور نیاز به این مهارت دارند؛ ما نمی‌توانیم خوب با یکدیگر صحبت کنیم؛ اکثر گفتگوهای ما ناموفق است؛ یعنی پایان گفتگو به رضایتمندی ختم نمی شود؛ رضایتمندی هم لزوماً به معنای قانع کردن نیست؛ به این معنا است که حرف یکدیگر را بفهمیم و کنار هم خوشحال باشیم نه تلخ. این مشکل جدی جامعه است و دلیل بخش عمده‌ای از شرایط اجتماعی حال حاضر، این موضوع است. باید بتوانیم با رعایت احترام با هم صحبت کنیم، این اتفاق مبارکی است.وی در خاتمه تصریح کرد: بنده به واسطه شما تقویت می‌شوم و از همکاری و همراهی همکاران دلگرم می‌شوم. ما به همدلی، همراهی و حرکت هماهنگ کنار هم نیاز داریم تا بتوانیم مواضعمان را با قوت و قدرت پیش بریم.

افزایش منابع نهاد به منظور ارتقای رفاهیات همکاران به طور جدی پیگیری می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =