کد خبر: 37105
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
اراضی

مدیر پیشران پروژه کاداستر جهاد کشاورزی قزوین گفت: تاکنون حدنگاری (کاداستر) حدود نیمی از اراضی کشاورزی استان انجام و مدارک و مستندات مربوط به آن نیز برای ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمد احمدی با اعلام این خبر افزود: تاکنون برای ۲۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نقشه حدنگاری یا کاداستر تهیه و برای تطریق و مستندسازی به ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای حدنگاری در مرحله نخست نقشه های زمینی و هوایی مربوط به اراضی تهیه و اطلاعات مربوط به اراضی به لحاظ وضعیت کشت و نوع آبیاری و سایر موارد آن درج می شود، اظهار داشت: به دنبال تصمیم از سوی مراجع ملی، در حال حاضر مقرر شده تا ادامه کار حدنگاری یا کاداستر اراضی از ابتدای فرایند تا پایان از سوی دستگاه ثبت اسناد و املاک دنبال و عملیاتی شود.

به گفته این مسوول، برای سال جاری از سوی این دستگاه، کاداستر ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین انجام شود.

احمدی با بیان اینکه با تهیه نقشه و جزییات اراضی بانک اطلاعاتی زمین های کشاورزی تهیه و وضعیت مالکیت آنها نیز مشخص می شود،یادآور شد: صدور اسناد تک برگی برای مالکان اراضی کشاورزی آخرین مرحله از اجرای طرح حدنگاری به شمار می رود که یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

مدیر پیشران پروژه کاداستر اراضی کشاورزی استان قزوین از حدنگاری به عنوان یکی از ضروریات حوزه کشاورزی نام برد و تصریح کرد: با اجرای حدنگاری اطلاعات دقیق و جزئی از وضعیت اراضی کشاورزی در اختیار تصمیم گیران و دست اندرکاران قرار می گیرد که لازمه برنامه ریزی به منظور فاصله گرفتن از کشاورزی سنتی و رفتن به سمت و سوی کشاورزی مدرن است.

مدیر پیشران پروژه کاداستر جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: تعیین تکلیف مالکیت اراضی و صدور اسناد نیز می تواند در جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز و صیانت از زمین های کشاورزی موثر واقع شود.

استان قزوین دارای ۴۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =