کد خبر: 37084
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
زعفران گل

سمنان از استان های موفق در تغییر الگوی کشت از محصولات پر آب بر به زعفران به عنوان محصول کم آب است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، کمبود منابع آبی بخش کشاورزی و تلاش برای افزایش بهره وری موجب شده در استان سمنان تغییر الگوی کشت از محصولات پر آب بر به محصولی همچون زعفران به عنوان محصول کم آب بر در قالب کشت قراردادی محقق شود.
به گفته قراییان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاوری استان سمنان، تکمیل زنجیره تولید تا صادرات وب رند سازی زعفران استان، حمایت‌های گوناگون از کشاورزان مراحل پیش از تولید تا تولید وفرآوری و بسته بندی و صادرات و برندسازی جهانی از نتایج مهم الگوی کشت زعفران در قالب کشت قراردادی است.

یک خانواده در روستای ابر شاهرود با همکاری دیگر بهره برداران و کشاورزان این شهرستان شاهرود و سایر نقاط استان سمنان کشت قراردادی زعفران را به نتیجه رسانده اند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاوری استان سمنان گفت: افزوده شدن سطح زیر کشت زعفران از حدود ۱۰۰ هکتار به ۵۰۰ هکتار در استانو به تبع آن ایجاد مشاغل متعدد مستقیم و غیر مستقیم و فصلی ، کاهش مصرف آب تا یک دهم دیگر محصولات زراعی و باغی ، کشاورزی پایدار به دور از آسیب‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی، افزایش هرساله محصول و رسیدن محصول امسال استان به ۹۰۰ کیلوگرم ، افزایش بهره وری و کشاورزی اقتصادی و در نتیجه بهبود معیشت کشاورزان بخصوص در روستاها از جمله مزایای الگوی کشت زعفران به جای محصولات پرآب بر است
فصل برداشت زعفران استان سمنان از مهرماه تا آواخر آذرماه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =