رئیس انجمن فناوری اطلاعات البرز

اولین دوره مسابقات آزاد کشوری تعمیرات موبایل با حضورشرکت کنندگانی از استان های مختلف در البرز برگزار شد تا تکنسین های این رشته، خود را محک بزنند و با این رقابت دریچه ای به سوی آنچه از بازار کار می خواهند به روی خود باز کنند.

به گزارش روستانیوز، رئیس انجمن فناوری اطلاعات البرز با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات اولین مسابقات تعمیرات موبایل کشور است که در البرز برگزار شد، گفت: هدف ما تشویق جوانان برای فراگیری مهارت و جذب در بازار کار است.


ثریا توکلی، اشتغال آفرینی و کشف استعدادهای برتر را از دیگر اهداف این رویداد برشمرد و افزود: در نظر داریم دوره های آتی این رویداد را با کیفیت بهتر برگزار کنیم. وی با اشاره به حضور شرکت کننده هایی از فارس،گیلان، خوزستان، آذربایجان و مازندران، ادامه داد: استان های دیگر به برگزاری رقابت این چنینی ترغیب شدند، البته انجمن ما در زمینه فناوری اطلاعات، معماری، برق و حسابداری آموزش هایی برای جوانان دارد.


رئیس انجمن فناوری اطلاعات البرزبا اشاره به تقدیر از نفرات اول تا سوم، گفت: اغلب تمعیرکاران موبایل به صورت تجربی کار کرده و دانش اکادمیک ندارند، در حالی که کشور نیازمند تکنیسین خواهد بود.بنابراین باید کارآموزان مهارتی را کسب کنند که منجر به شغل شود، مدرک فنی و حرفه ای بین المللی بوده و با کسب یک جواز می توان برای وام و ایجاد شغل اقدام کرد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرزنیز گفت: البرز به عنوان خاستگاه مهارتی ، میزبان مسابقات تعمیرات موبایل بود.
بهزاد غفاری با اشاره به اینکه البرز در زمینه مسابقات ملی مهارت پیشرو است، افزود: امیدواریم با شناسایی افراد نخبه، زمینه کسب و کار آنها در بازار فراهم شود.


وی با بیان اینکه یکی از اهداف فنی و حرفه ای آموزش مهارت برای ایجاد شغل بوده و رسالت ما تربیت تکنسین و پرورش نیروی متخصص خواهد بود،خاطرنشان کرد: اخیرا با همکاری سازمان فضای مجازی بسیج رویداد تولید محتوای دیجیتال برگزار شد و اردیبهشت سال آینده البرز میزبان رویداد بین المللی تعمیرات موبایل می شود.


خبرنگار: رضوانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =