البرز

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری رویش به میزبانی استان البرز و به صورت وبینار با حضور؛ ترکیان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، علی اصغر رجبی معاون فرهنگی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای معاون فرهنگی دانشگاه ، امیرابراهیم زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های البرز و با حضور اصحاب رسانه در دانشگاه فنی و حرفه ای کرج برگزار شد.تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در دستاورد های فردی و گروهی از سراسر کشور به صورت وبینار برگزار شد و ۲ نفر از شرکت کنندگان ساکن استان البرز به صورت حضوری تجلیل شدند .

به گزارش روستانیوز، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز در این وبینار با بیان اینکه این جشنواره ۴ دوره در دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز برگزار شده است، گفت: در دوره اول جشنواره ۴۴۱ اثر، دوره دوم ۷۵۰ اثر، دوره سوم یک هزار و ۲۰۰ اثر دوره چهارم ۲ هزار و ۲۴۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رویش ارسال شده است.


اصغر ترکیان افزود: در مجموع در این دوره از جشنواره یک هزار و ۱۰۷ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند و در بخش کانون ها ۱۰۹ اثر، آثار فردی یک هزار و ۶۷۷ اثر، هنرهای تجسمی ۶۲۰ اثر، صنایع دستی ۱۰۰ اثر و عکس ۳۰۰ اثر جمع آوری شده و ۹۱ نفر پذیرفته و حائز رتبه برتر شدند.


وی با اشاره به اینکه در این رقابت ها به ترتیب رتبه اول از استان های مازندران، رتبه دوم تهران، رتبه سوم اصفهان، رتبه چهارم آذربایجان غربی و در نهایت رتبه پنجم ازمتعلق به استان البرز است،ادامه داد: در بخش ملی کانون برگزیده دختران مشهد الزهرا (س) رتبه کانون برگزیده کسب کرد. همچنین در رشته ادبی (شعر خوانی) فاطمه اشرفی، رشته صنایع دستی محمد علی شاهمرادی از آموزشکده فنی و حرفه ای شماره ۲ کرمان و محمد مهدی خدابنده ، دانشجو دانشگاه فنی و حرفه ای شهید بهشتی کرج ، در حوزه فیلم کوتاه از استان البرز مقام نخست و نازنین دهقانی از آموزشکده فنی و حرفه ای دختران خرم آباد در استعداد کانونی و اجرای خلاقانه و نمایشی و ورزشی و .... رتبه دوم را کسب کردند. ضمن اینکه استان البرز در جشنواره های قبلی مقام دوم را کسب کرده و در چهارمین دوره مقام پنجم را از آن خود کرد.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای فرهنگی و نهفته دانشجویان است، اظهار کرد: به همین منظور در کنار آموزش های رسمی نیز، آموزش های غیر رسمی می تواند دانشجویان را از لحاظ شخصی برای مسئولیت پذیری در جامعه مهیا کند.


ترکیان خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت اینست که استان ها با تعداد زیادی آموزشکده و دانشکده در این جشنواره شرکت داشتند و استان البرز تنها با ۲ آموزشکده به رقابت پرداخت. البته هر چقدر فراوانی مراکز زیر پوشش استان ها بیشتر باشد آثار بیشتری به دبیرخانه جشنواره ارسال می شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشورنیز گفت: با برگزاری جشنواره رویش اتفاقات مبارکی در حوزه فرهنگی، دانشجویی و آموزشی دانشگاه های فنی و حرفه ای رخ داده است.


علی اصغر رجبی با اشاره به اینکه جشنواره رویش مختص کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی برای بروز استعدادها و شناخت ظرفیت هاست،افزود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه انجمن های علمی جشنواره خوش درخشیدند و رتبه اول دانشگاه های برتر کشور را کسب کردند و این موفقیت از جشنواره رویش انتظار می رفت.


وی تصریح کرادامه داد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در مقطع کارشناسی با دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به رقابت پرداختند و این مهم یکی از ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه ای کشور محسوب می شود.


رجبی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی سرانه فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت بدنی سرانه ورزشی ۴۰۰ درصد افزایش داشته و بودجه ریزی ها استانی شده است، براین اساس زمینه پیشرفت دانشجویان در دانشگاه را فراهم کرده است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه ۲۰ درصد دانشجویان وزارت علوم در دانشگاه های فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۷۹ هزار دانشجو ثبت نام و در حال حاضر در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام‌ معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز نیزبا قدردانی از شرکت کنندگان چهارمین جشنواره رویش به ویژه برگزیدگان این جشنواره، گفت: علم و عمل دو واژه ای است که در آموزه های دینی ما برگرفته از مکتب قرآنی است که همواره توسط دانشمندان و بزرگان مکتب دینی به ما توصیه شده است.

حجت الاسلام امیر ابراهیم زاده با بیان اینکه جوانان و دانشگاهیان کشور همواره در عرصه ها و رشته های مختلف پیشرفت داشتند، خاطرنشان کرد: برای اساس علم در کنار مهارت معنا پیدا می کند و این مهم در دانشگاه فنی و حرفه ای نمود پیدا کرده است، چراکه این دانشگاه علاوه بر علم آموزی دانشجویان را به سمت مهارت آموزی و کسب و کار سوق می دهد.


خبرنگار: رضوانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =