کد خبر: 37025
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
آبرسانی

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: اکنون طرح آبرسانی به ۱۶۰ روستای این استان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، علی قراباغی افزود: این طرح مهم آبرسانی در قالب تفاهم نامه سه جانبه وزارت نیرو، استانداری و بسیج سازندگی استان همدان از ابتدای امسال آغاز شده و اکنون ۱۰ درصد از برنامه زمانبدی جلوتر هستیم.
وی تصریح کرد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه‌ای آبرسانی به ۱۳۰ روستای این استان به بسیج سازندگی محول شد که پس از آن ۳۰ روستای دیگر به این تعداد روستاها افزوده شد.
رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ۳۰ ماه زمان برای آبرسانی به ۱۶۰ روستا پیش بینی شده که با گذشت ۹ ماه از زمان انعقاد این تفاهم نامه و آغاز اجرای طرح، نسبت به زمان بندی آن جلوتر هستیم.
قراباغی گفت: ۵۰۹ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۶۰ روستا پیش بینی شده که این طرح‌ها شامل اجرای ۴۰۰ کیلومتر شبکه انتقال، ۱۹ هزار و ۶۰۰ متر مکعب مخزن، حفر ۲۰ حلقه چاه و ۱۳ ایستگاه پمپاژ است.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها ۱۵۴ هزار نفر از روستائیان این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.
قراباغی یادآور شد: تاکنون سه مخزن، هشت حلقه چاه، ۲ مورد خط انتقال و چند شبکه آبرسانی از همین طرح به اتمام رسیده که در هفته بسیج امسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =