پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران

پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران توسط خیری اشتهاردی برای توسعه طرح های حرفه آموزی متقاضیان استان البرز در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در زمینی به مساحت ۵۰ هزار و ۶۴۱ مترمربع واقع شده که ۳۲ هزار مترمربع آن توسط خیری به نام ایرج اشتهاردی تبدیل به مرکز آموزش و فنی شده و مابقی این مساحت در اختیار دانشگاه پیام نور قرار گرفته است .
استاندار البرزدر آیین افتتاحیه این پردیس در شهرستان اشتهارد با تاکید بر اینکه همراهی لازم را برای توسعه و ارتقا خدمات این مجموعه خواهیم داشت، گفت: امید است این اقدام دانشگاه تهران به عنوان اقدامی نوین و الگوی کشور برای مهارت آموزی و تامین نیروی فنی در کشور به سرانجام مطلوب برسد.

راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران به همت خیرین در اشتهارد
مجتبی عبداللهی با بیان اینکه باید نگاه ها و فرهنگ رایج را تغییر دهیم تا افراد به سمت اشتغال مهارت محور حرکت کنند، افزود: چنین مجموعه هایی می توانند دانشجویان و متقاضیان اشتغال را به سمت اشتغال پایدار هدایت کنند.
وی با بیان اینکه شهرک های صنعتی استان به بیش از پنج هزار نیروی کار ماهر نیاز دارد ولی اکثر فارغ التحصیلان فاقد مهارت هستند که باید در این رابطه چاره جویی کرد،ادامه داد: مهارت افزایی و حرفه آموزی فارغ التحصیلان بسیار مورد تاکید است از این رو طی پیشنهادی از مسوولان ملی درخواست کرده ایم که طی مصوبه ای، دانش آموزان و دانشجویان را برای این منظور در قالب ترم تحصیلی به شهرک های صنعتی ببرند.

راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران به همت خیرین در اشتهارد
استاندار البرز با اشاره به اینکه فرصت های شغلی فراوانی در البرز وجود دارد و برای این مهم ارتباطات نزدیکی با مراکز دانشگاهی و پارک های علم و فناوری و دانش بنیان ها داریم،خاطرنشان کرد: شهرک های صنعتی ویژه ای در استان البرز مستقر است که با بررسی میدانی و حتی اجمالی در آنها به پیشرفت های علم و فناوری در کشور پی خواهیم برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =