دامداری

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از تحقق وعده رئیس جمهور در سفر به این استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمد بدری اظهار کرد: در راستای حمایت از دامداران و دامپروران با توجه به خشکسالی های اخیر در سال جاری ۳۴ هزار و ۳۵۷ راس دام سبک و سنگین به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

وی افزود: ۸۵ درصد مبلغ فوق پرداخت شده و مابقی نیز در حال پرداخت است.

بدری تصریح کرد: همچنین سال گذشته نیز ۱۷ هزار راس دام سبک و سنگین خریداری شد.

به گفته بدری، خراسان شمالی حدود ۲.۵ میلیون راس دام سبک و سنگین دارد و معیشت بسیاری از روستاییان از این محل تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، خراسان شمالی به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور است که در این خطه ۲ میلیون و ۱۲ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز، ۷۹ هزار راس دام سنگین از جمله گاو و گوساله، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر شتر و هزار راس اسب وجود دارد و دامداران این استان سالانه ۲۲۱ هزار و ۱۱۸ تن انواع محصول از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر، عسل و تخم مرغ تولید می کنند.

توجه به وضعیت بحرانی دامداران و حمایت از فعالان این بخش از مطالبات اصلی از رئیس جمهور در سفر به خراسان شمالی بود تا جایی رئیس جمهور در ورود به این خطه در شمال شرق کشور از شهرک دامپروری «قارلق» بجنورد بازدید و چندین راهکار ارائه کرد و اکنون نیز با همت مسئولان، شاهد تحقق یکی از این راهکارها با خرید ۳۴ هزار راس دام روستاییان و عشایر خراسان شمالی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =