اراضی

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۹۷ درصد از اراضی ملی و عرصه های طبیعی کشور حدنگاری و دارای سند تک برگ به نام ایران شده است و باقی آن نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، حسین میر رجبی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۹۷ درصد از اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی کشور حدنگاری و دارای سند تک برگ به نام جمهوری اسلامی ایران شده است و باقی آن نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

میر رجبی افزود: در حال حاضر سه درصد از عرصه‌های طبیعی کشور فاقد سند تک برگ است که علت اصلی آن وجود مشکلات حقوقی با برخی دستگاه‌های اجرایی و یا تداخل پلاک‌ها و اجرای مقررات موازی ملی با دیگر دستگاه‌های اجرایی مانند اوقاف و امور خیریه است.

وی در ادامه اظهار داشت: تا پایان سال جاری حدنگاری (کاداستر) اراضی ملی نهایی می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه نگاه بخش حدنگاری اراضی ملی به موضوع رفع تداخلات یک مانع نیست، تاکید کرد: هدف اصلی در این زمینه، تثبیت اراضی ملی با وضع موجود است و در کمیسیون رفع تداخلات نیز آن را مانعی برای پیگیری و اصلاح اسناد ندیده ایم و این قابلیت وجود دارد که اگر تصمیمی در هر سطح و میزانی از مصوبات کمیسیون رفع تداخلات مصوب شد، اسناد صادره بر اساس آن اصلاح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =