کد خبر: 36346
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
آسفالت

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: تا پایان سالجاری در ۲۸۰ روستاهای گلستان طرح نهضت آسفالت اجرا می شود و تلاش می کنیم که عدالت و آبادانی در روستاها انجام دهیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، سید محمد حسینی اظهار کرد: بنیاد مسکن استان در سالجاری در حال ساخت بیش از ۳ هزار واحد مسکن روستایی است و قرار شد با همکاری کمیته امداد استان ۲ هزار واحدمسکونی دیگر برای مددجویان کمیته ساخته شود و دراین زمینه باید ۲ هزار پروانه ساختمانی برای احداث صادر شود.

وی ادامه داد: در چند وقت اخیر بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان تفاهم نامه دو جانبه ای امضا شد که برای محرومان باید واحد مسکونی ساخته شود و سهم گلستان برای ساخت این واحد های مسکونی ۷۰۰ واحد است.

وی تصریح کرد: قرار شد به هر یک از این واحد ها ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۵ درصد و باز پرداخت این تسهیلات ۲۰ساله خواهد بود.

حسینی بیان کرد: همچنین به این واحد ها ۱۰ تن سیمان رایگان، بیش از ۲۰۰ کیلو میله گرد و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض داده می شود و بنیاد مسکن برای محرومیت زدایی در گلستان با تمام توان پای کار است.

وی افزود: ۸۰ درصد اراضی طرح نهضت ملی مسکن روستاهای استان تامین کردیم که تعهد ما سالانه در احداث مسکن ملی ۷ هزار واحد مسکونی است که در حال حاضر برای حدود ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی پروانه ساختمانی صادر کرده‌ایم.

وی گفت: در اجرای طرح هادی گلستان ۲۰ درصد بالاتر ار میانگین کشوری قرار دارد و استان درطرح هادی در روستاها حدود ۸۰ درصد انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: درگلستان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی وجود دارد و ۴۷ درصد از جمعیت استان روستایی هستند و گلستان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در اختیار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =