کد خبر: 36342
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
صندوق بیمه کشاورزی

روز سه شنبه 17 آبان ماه 1401 صندوق بیمه کشاورزی میزبان مدیران ارشد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت جهاد کشاورزی از جمله سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به منظور امضای تفاهم نامه همکاری طرح جهش تولید در دیمزارها بود.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی، در حاشیه این مراسم علیرضا آل امین قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: بیمه محصولات کشاورزی در تمام دنیا زیر نظر دولت ها بوده و در جمهوری اسلامی ایران نیز به همین شیوه بیمه کشاورزی انجام می شود. بنابراین دولت ها هستند که به کشاورزان یارانه حق بیمه پرداخت نموده و به هنگام وقوع خسارات غرامت تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزی در ایران از سالها قبل اقدام به بیمه اجباری طیور می نماید افزود: تنها کشوری در دنیا هستیم که برای حفظ امنیت سرمایه گزاری و سلامت مصرف کنندگان بیمه طیور را از مبادی تولید بطور اجباری اجرا می کنیم تا پرورش دهندگان با آسودگی خیال و آرامش خاطر به امر تولید بپردازند و نگران بروز عوامل خطری که منتهی به وقوع خسارات می شوند، نباشند.

آل امین در خصوص طرح جهش تولید در دیمزارها تاکید کرد: این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی در دیمزارها اجرایی شده است تا تولید محصولات راهبردی همچون گندم افزایش یابد.

وی با اشاره به حمایت هایی که به کمک این سه مجموعه در طرح جهش تولید در دیمزار ها از کشاورزان می شود گفت: در این طرح برای کمک به کشاورزان و همچنین مدیریت ریسک تولید، محصول را با مبالغ بسیار پایین بیمه می کنیم. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز تقبل کرده حق بیمه این طرح را به مبلغ ۵۰ هزار تومان از ۲۳۰ هزار تومان در هر هکتار پرداخت کند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در خصوص حمایت های وزارت جهاد کشاورزی از طرح جهش تولید در دیمزارها اضافه کرد: همچنین ۵۰ هزار تومان از حق بیمه را هم وزارت جهاد کشاورزی متقبل شده است. بنابراین کشاورز فقط برای هر هکتار محصول خود حق بیمه ای معادل ۱۳۰ هزار تومان را پرداخت خواهد نمود.

آل امین با اشاره به تجربه موفق این طرح در سال های گذشته ادامه داد: سال گذشته نیز این طرح را اجرا کردیم و دولت مبلغ قابل توجهی غرامت پرداخت کرد. این یکی از خدمات بی نظیر دولت به بخش کشاورزی بوده و به همین منظور امسال هم این طرح ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =