کد خبر: 36169
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: دسترسی ۷۰ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار نفر به اینترنت پرسرعت و پایدار تلفن همراه در یکسال گذشته فراهم شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، سید علی مرتضوی اظهار داشت: شتاب‌بخشی به روند اجرای شبکه ملی اطلاعات و توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار، پرسرعت و امن در مناطق روستایی از اولویت های دولت سیزدهم است و در همین راستا ۱۵ سایت جدید احداث و ۲۹ سایت موجود در مناطق روستایی استان ارتقاء یافت.

وی افزود: با تخصیص سهم قابل توجهی از اعتبارات ملی و اجرای پروژه های USO در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از محل اعتبارات ملی تا به امروز تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار و حدود ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مرتضوی تصریح کرد: هدف از اجرای این اقدامات، توسعه ارتباطات پرسرعت، استقرار دولت هوشمند و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای رفاه بیشتر جامعه و ارتقای نظام اداری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی یادآور شد: اینک با توجه به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه ارتباطات در سطح روستاها از محل اعتبارات این وزارتخانه موسوم به طرح خدمات عمومی اجباری در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =