کد خبر: 36160
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
جعفری

جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سالانه ۳۶۰ تن معادل ۲۰ درصد گیاهان دارویی تولید شده در استان فرآوری می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، مهدی جعفری بیان کرد: خراسان جنوبی جزو پنج استان برتر کشور از نظر سطح زیرکشت و تولید گیاهان دارویی است که به عنوان یکی از مزیت‌های مهم استان و الگوی کشت نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: گیاهان دارویی از قدیم در خراسان جنوبی وجود داشته و ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شود که به دلیل خشکسالی سنوات گذشته دچار آسیب شد اما تنوع گیاهان دارویی به عنوان یک قابلیت مهم باید در استان حفظ شود.

جعفری با بیان اینکه سالانه ۳۶۰ تن معادل ۲۰ درصد گیاهان دارویی تولید شده در استان فرآوری می‌شود، افزود: نیاز است صنایع فرآوری این گیاهان برای بهبود اقتصاد بخش کشاورزی، بیش از پیش توسعه یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود آب، کشت نشایی گیاهان دارویی در دستور کار است، افزود: سالانه ۲.۵ میلیون نشا در خراسان جنوبی تولید می‌شود که ظرفیت خوبی برای استان و هم تامین کننده نشا سایر استان‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ واحد فرآوری گیاهان دارویی با ظرفیت اسمی سالانه سه هزار و ۳۲۷ تن در استان فعال است، اظهار کرد: محصولات دو واحد فرآوری در طبس و قاین علاوه بر مصرف داخل به کشورهای کانادا، ترکیه، پاکستان، عراق، گرجستان، ژاپن و افغانستان نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر واحدهای فرآوری، ۱۵ واحد بسته بندی گیاهان دارویی نیز با ظرفیت اسمی سالانه هزار و ۴۵۵ تن در استان فعال است که ۳۰۹ نفر در آن مشغول به کار هستند.

جعفری از تهیه طرح بارانداز گیاهان دارویی در استان خبر داد و افزود: به دنبال دریافت مجوز هستیم که در کنار آن بسته‌بندی، اصالت‌دهی و فرآوری گیاهان دارویی مورد تاکید قرار دارد و نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =