کد خبر: 36066
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
صادرات

معاون اول رییس جمهور گفت: در زمینه کالاهای اساسی در دنیا ذخیره‌ای که داریم در کمتر کشوری وجود دارد و گندم، جو، کنجاله و روغن بالای ۱۵۰ درصد ذخیره داریم.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد مخبر عصر شنبه در اجتماع مردم خمینی شهر از توابع شهرستان بشاگرد اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که کشور در نقطه حساسی قرار داشت و کشور کارهای سنگینی را بر علیه کشورمان سامان داده بود، کالاهای اساسی کشور به نقطه بحرانی رسیده بود و درآمدهای کشور قفل شده بود و جابجایی پول در کشور سخت شده بود و کرونا روزی ۷۵۰ نفر را از ما می‌گرفت و خانواده‌های زیادی روزانه داغدار می‌شدند.

وی با بیان اینکه دشمن به این وضعیت کشور و شرایط آن دل بسته بود اما با اراده و بصیرت و هوشمندی شما دولتی زمام امور را به دست گرفت که کمتر از سه ماه، همه این موانع را رفع کرد، افزود: در زمینه کالاهای اساسی در دنیا ذخیره‌ای که داریم در کمتر کشوری وجود دارد و گندم، جو، کنجاله و روغن بالای ۱۵۰ درصد ذخیره داریم و نفت‌مان را به خوبی می‌فروشیم و پول آن را جابجا می‌کنیم و هزینه‌های جاری کشور را بدون استقراض و اقدامات تورم‌زا تأمین می‌کنیم و تورم ۶۰ درصدی را به سرعت به نقطه مطلوبی می‌رسانیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: کشور ما کشور ثروتمندی است و با هر کدام از نعمت‌های خداوندی می‌توان آن را به خوبی اداره کرد. با نفت، معدن، اقتصاد دریا و … می‌توان کشور را اداره کرد و بسیار وضع خوبی داریم. این وضعیتی که امروز در کشور توسط دشمن به ما تحمیل شده، مثل یک مالباخته‌ای است که همه چیزش را در ایران از دست داده و دشمن به همه چیزهایی که دل بسته بود، نقش بر آب شده و تلاش‌های او برای تحمیل امضای توافقی که هر روز به ما موضوعی را حکم کنند و آقا بالاسر ما باشند، به شکست رسیده است.

مخبر تأکید کرد: ما به توافقی آبرومند و غیرقابل بازگشت باور داریم اما دولت، زلف اداره کشور را به هیچکس گره نزده و اخم و خنده هیچ قدرتی را ملاک قرار نداده‌ایم و بهترین تحلیل را رهبری ارائه فرمودند که چون کشور را در حال پیشرفت دیدند، دست پاچه شدند و به تقابل افتادند اما موج عظیم مردم و دلبستگی و وابستگی و غیرت و دین مردم را ببینید.

وی با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی کشور، مسائل نظامی و امنیتی کشور و موقعیت نظامی ایران، جایگاه عزتمندانه دیپلماسی و قدرت ایران در تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای و جهانی، از شکست‌های مستمر آمریکایی‌ها در عراق، سوریه، لبنان و یمن، به موضوعاتی بسیار پرهزینه برای غرب یاد کرد و عنوان داشت: آنها با همه سرمایه‌گذاری‌هایشان، باختند و هیچ قدرتی در منطقه برای رقم زدن موضوعی در منطقه ندارند.

معاون اول رییس جمهور بیان داشت: این قدرت موجود در کشورمان ممکن است در دیگر کشورها در عرصه‌های نظامی و اقتصادی و … نیز باشد اما آنان مردمی متدین، دلسوز، علاقمند، شیفته به ائمه، از خودگذشته، شجاع، جسور و با ایمان ندارند و این سرمایه بزرگ ما است که قابل تقابل نیست. امثال فهمیده‌ها در فرهنگ و اندیشه ما وجود دارند و ما در دوران دفاع مقدس این قدرت عظیم را دیدیم.

مخبر روحیه ایمان را غیرقابل تقابل دانست و گفت: امروز نیز در عرصه مدیریت کشور همه مسؤولین از مناطق محروم کشور هستند. امروز دانشمند هسته‌ای ما از مناطق محروم هستند و نظام و رهبری به مردم این مناطقی همچون شما عزیزان دل بسته است.

وی خاطرنشان کرد: دیگر قبول نداریم که بشاگرد در محرومیت باشد و امروز باید بشاگرد به جایی تبدیل شود که نشان کارآمدی نظام باشد و هر وقت می‌خواهیم کارامدی نظام را نشان دهیم، بشاگرد را مثال بزنیم و تصمیماتی که در سفر رییس جمهور گرفته شده و تأکید و سفارش ایشان بر زمین نماندن این تصمیمات از ناحیه ایشان، تحول بزرگی رقم خواهد زد و قول می‌دهم که هیچکدام از مصوبات سفر رییس جمهور زمین نخواهد ماند.

معاون اول رییس جمهور تأکید کرد: مشکل راه، بهداشت و درمان و آموزش را در یک زمان معقولی حل خواهیم کرد و بشاگرد بر تارک هرمزگان خواهد درخشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =