کد خبر: 35948
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
کم آبی

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: نبود سد آب شرب اصلی ترین مشکل در تامین آب مصرفی و مورد نیاز شهرستان سراب است .

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، خانی در جلسه بررسی مشکلات طرح های آب و فاضلاب شهرستان سراب با اشاره به بحران آب در برخی مناطق روستایی و شهری این شهرستان افزود: با اخد مجوز و پیگیری از کمیسیون ماده 23 می توان از آب سد میراکوه برای مصارف خانگی و صنعتی سراب استفاده کرد .

وی به ضرورت احداث مجتمع های آبرسانی در مناطق روستایی سراب اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح ها و تولید 50 لیتر در ثانیه مشکل آب 40 تا 50 روستای شهرستان مرتفع می شود .
مدیرعامل آب و فاضلاب اذربایجان شرقی اصلاح و بازسازی شبکه های آب روستایی سراب را ضروری خواند و گفت: بیشتر شبکه های روستایی حدود 35 سال پیش اجرا شده و روبه فرسودگی هستند از این رو اب و فاضلاب استان امادگی دارد تا سقف 3 میلیارد ریال برای بهسازی شبکه روستاهای مشکل دار هزینه کند .
فرماندار سراب نیز با بیان اینکه 55 روستا در این شهرستان با مشکل کم آبی و بحران آب مواجه هستند گفت: تفاهم عملیات آبرسانی به 24 روستای این شهرستان با قرارگاه سازندگی منعقد شده و مشکل کمبود آب 12 روستای دیگر نیز از طریق اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان و روستاهای فاقد دهیاری حل خواهد شد .
جهانی خواستار تسریع در اتمام عملیات طرح فاضلاب در مسکن مهر کیلگ اباد و شهرک علامه امینی و اجرای عملیات آبرسانی شهر مهربان و تجهیز 6 حلقه چاه در شهرک صنعتی این شهرستان شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =