گازرسانی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی از محل اعتبارات ملی به منظور رونق و توسعه روستاهای استان اختصاص یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی صمیمیان ابراز داشت: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای عمران و توسعه اقتصادی روستاهای استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این تسهیلات با کارمزد هشت‌درصد، یکسال تنفس و بازپرداخت چهار ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: تسهیلات به منظور اجرای طرح‌های درآمدزا و زودبازده مانند خرید ماشین‌آلات کشاورزی پرداخت می‌شود.

صمیمیان با اشاره به ضرورت ماندن روستائیان در محل زندگی خود، گفت: تولید ثروت در روستاها به منظور جلوگیری از مهاجرت در استان سمنان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی بر اولویت قراردادن تولید ثروت در روستاها تاکید و بیان کرد: افزایش گرایش به ماندن روستائیان در محل زندگی خود و خارج شدن روستاها از حالت خوش‌نشینی‌ برای شهرنشینان در گرو تحقق این امر است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: یکی از شعارهای محوری و اصلی این دولت توجه به روستاها و مناطق محروم با رویکرد اقتصادی است.

بر پایه سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت افزون بر ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =