مرغ

رئیس اداره بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی کرمانشاه گفت: ۷۲۰ هزار قطعه طیور در کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علیرضا حیدری با اشاره به شروع فصل سرما و نیز آغاز برخی از بیماری‌های شایع در بین دام و طیور در این بازه زمانی از سال جاری، اظهار کرد: در این راستا به منظور پیشگیری از بیماری نیوکاسل واکسیناسیون به طور رایگان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون ۷۲۰ هزار قطعه طیور در روستاهای استان کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده‌اند، افزود: این بیماری به صورت اختلالات تنفسی، عصبی و گوارشی طیور با توجه به میزان شدت درگیری با با بروز پیدا می‌کند.

رئیس اداره بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه به علائم عمومی و حاد بیماری نیوکاسل در بین طیور تاکید و تصریح کرد: علائم عمومی این بیماری به صورت تیرگی تاج و ریش طیور، اسهال و اجتناب از خوردن آب و غذا بوده و در موارد حادتر به صورت فلجی در اعصاب، دست و پا مشاهده می‌شود.

حیدری خاطر نشان کرد: بیماری نیوکاسل یک بیماری با قدمت ۵۰ سال است که به صورت واگیر در کشور و در بین طیور نمایان شد که سر منشأ این بیماری نیز پرندگان وحشی و بومی است.

وی با بیان اینکه تشخیص زودهنگام بیماری نیوکاسل باعث جلوگیری از تلفات زیاد می‌شود، گفت: صاحبان واحدهای صنعتی باید نسبت به واکسیناسیون طیور در مرغداری‌ها بیشتر توجه داشته باشند و برای انجام آن اقدامات لازم را انجام دهند و بهداشت طیور در واحدهای مرغداری را رعایت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =