رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: رنامه‌های توسعه‌ای جدید دام و طیور این استان به تمامی مدیران مربوطه ابلاغ شده و باید با جدیت و اهتمام دنبال شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، رضا افلاطونی عصر سه شنبه در نشست هماهنگی با کارکنان معاونت بهبود تولیدات دامی، امور عشایر و اداره کل پشتیبانی امور دام استان افزود: برنامه‌های توسعه‌ای جدید دام و طیور این استان به تمامی مدیران مربوطه ابلاغ شده و باید با جدیت و اهتمام دنبال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: هم اکنون ۱۸ شهر جدید داریم که قبلاً روستا بودند و الان خواهان بیرون بردن دام از مناطق مسکونی هستند، این مهم باید در قالب احداث مجتمع دامپروری مورد پیگیری قرار گیرد؛ قطعاً با این اقدام برخورداری بهره برداران از تسهیلات بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: اهم وظایف معاونت بهبود تولیدات دامی، اجرایی ساختن فرهنگ مصرف مرغ سایز که مصوبه استان قزوین است و به تمامی بخش‌ها ابلاغ شده باید مورد اهتمام قرار گیرد تا به جایی برسیم که مرغ ۴۳ روز از مرغداری برای کشتار ارسال شود.

افلاطونی عنوان کرد: در حوزه خودکفایی خوراک دام و طیور باید از ظرفیت اعضای هیأت علمی مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان استفاده کرد تا بتوانیم با محوریت دانش بنیان به تحقق آن دست یابیم.

وی بیان کرد: سامانه فروش مرغ و دام باید تکمیل و اجرایی شود، یعنی یک مرغ یا دام از زمان پرورش در واحد تولیدی تا کشتار و سپس مصرف قابلیت رصد شدن داشته باشد و افرادی که خواهان فروش هستند در این سامانه ثبت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: معاونت دام باید در حوزه کشاورزی قراردادی وارد عمل شود، به طوری که شرایطی فراهم شود تا بین دامدار یا مرغدار و کارخانجات فرآوری قرارداد منعقد شود که بتوان زنجیره تولید را به خوبی محقق ساخت.

وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام یک شرکت تجاری است که باید در تجهیز و نوسازی انبارها هزینه کند، وظیفه دیگر این نهاد نظارت بر کار کشتارگاه‌ها است که محصولی سالم و استاندارد به دست مصرف کننده برسد.

افلاطونی عنوان کرد: در حوزه عشایر کارهای زیادی را تدوین شده و باید انجام شود، مثلاً اجرای دقیق مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان قزوین در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، ارتقای رفاه معیشتی و افزایش تولید عشایر منجر تنها بخشی از اهم وظایف است.

وی اضافه کرد: گردشگری عشایری و برندسازی محصولات آن‌ها و همچنین تحقق کشاورزی قراردادی با عشایر از اولویت‌های دیگر در استان قزوین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان یادآور شد: کارشناسان هر بخش باید بر اساس برنامه‌های مدیر یا معاون همان بخش تلاش کرده و در راستای تحقق آن کوشش کنند که بتوانیم تحولی اساسی در بخش کشاورزی استان قزوین ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =