کد خبر: 35786
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: حدود ۷۰۶ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، دکتر محسن رعنایی به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: از مجموع ۷۰۶ هزار نفر بیمه شده سلامت در خراسان شمالی، حدود ۴۵۰ هزار نفر از روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در قالب بیمه سلامت روستاییان و حدود ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در قالب بیمه سلامت همگانی در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت همگانی مربوط به شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر است، افزود: سایر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان نیز در قالب کارمندان، ایثارگران، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و... می شود.

رعنایی به هزینه های پرداختی توسط مردم برای عضویت در بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: سهم هر نفر برای پرداخت حق بیمه براساس آزمون وسعی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می دهد، مشخص می شود و براساس دهک های مختلف، تخفیف هایی نیز لحاظ می شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده تا عدالت در خصوص حق بیمه دهک های مختلف در بیمه سلامت لحاظ شود، ادامه داد: افراد شامل دهک یک، ۲ و ۳ کاملا رایگان بیمه می شوند و مشمولان دهک ۴ نیز تنها ۱۰ درصد از حق بیمه خود را پرداخت می کنند و به عبارتی ۹۰ درصد تخفیف برای آن ها اعمال می شود.

وی گفت: برای افراد دهک ۵ و ۶ تخفیف ۷۵ درصدی و برای دهک های ۷ و ۸ نیز تخفیف ۵۰ درصدی اعمال می شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه افراد مشمول دهک ۹ و ۱۰ جامعه باید حق بیمه خود را به صورت کامل پرداخت کنند، بیان کرد: حق بیمه سالانه هر نفر در بیمه سلامت، یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان است که براساس دهک آن فرد و خانواده دریافت می شود.

وی همچنین افزود: سامانه ای برای مشاهده بیمه و تاریخ اعتبار آن طراحی شده است که بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت می توانند از طریق تلفن همراه با وارد کردن شماره #۱۶۶۶* از آن اطلاع یافته و از خدمات آن استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =