کد خبر: 35785
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
آرد

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: امسال ۶۹ هزار تن آرد با قیمت مصوب هر کیسه بین ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان بین روستاییان استان توزیع شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمدامین معین‌راد در خصوص توزیع سهمیه آرد روستایی در استان اظهار کرد: کل جمعیت روستایی استان بر اساس آخرین سرشماری که به سال ۱۳۹۵ بر می‌گردد، یک هزار و ۵۰ روستا در ۲۶ شهرستان با جمعیت یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۶۷ نفر است.

وی افزود: براساس این آمار و به ازای هر روستایی ۷ و نیم کیلوگرم آرد تامین و توزیع می‌شود که ماهیانه ۹ هزار و ۷۶۸ تن آرد به روستاییان استان اختصاص داده می‌شود و این میزان با توجه به جمعیت روستاهای هر شهرستان توزیع می‌شود.

معین راد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هر سال ۹ هزار و ۸۶۹ تن آرد بین روستاییان توزیع می‌شد، بیان کرد: امسال ۶۹ هزار تن آرد با قیمت مصوب هر کیسه بین ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان بین روستاییان استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تعاون روستایی و اتحادیه‌ها، عاملین ما جهت توزیع آرد روستایی در هر شهرستان هستند و در مناطق صعب العبور برخی شهرستان‌ها یک عامل از طرف دهیار یا شورای روستا معرفی می‌شود تا آرد را تحویل بگیرد و جهت توزیع به روستای خود ببرد.

معین راد در خصوص نظارت بر توزیع آرد در روستاها، اظهار کرد: نظارت بر توزیع آرد از طریق اداره تعاون روستایی در هر شهرستان انجام می‌شود که به عنوان نماینده تعاون روستایی نظارت می‌کنند و گزارش عملکرد ماهیانه را برای ما ارسال می‌کند.

معین راد در پاسخ به سوال آیا به روستاهای جزو محدوده شهری نیز سهمیه آرد روستایی تخصیص داده می‌شود؟ بیان کرد: برخی از روستاها جزو محدوده‌های شهری هستند و آن‌ها جزو آمار شهری به حساب می‌آیند و آرد آن‌ها به نانوایی محله داده می‌شود که با توجه به تغییرات اخیر در بحث نانوایی‌ها، آن‌ها نمی‌توانند آرد دولتی را بفروشند.

وی افزود: اگر قرار است برای آن‌ها سهمیه‌ای تخصیص داده شود باید اداره کل غله و خدمات بازرگانی برای آن‌ها سهمیه اختصاص بدهد. یعنی باید آن چند خانواری که سهمیه به آن‌ها نمی‌رسد، به فرمانداری درخواست بدهند و درخواست در جلسه کارگروه آرد و نان مطرح شود و پس از تایید توسط جهاد کشاورزی همان شهرستان، فرماندار دستور اختصاص سهمیه آرد را بدهد.

معین راد با اشاره به توزیع سایر اقلام کشاورزی در روستاهای استان بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا شش ماه اول سال جاری حدود ۱۲ هزار و ۲۵۰ تن بذر گندم و کلزا و ۹۰ هزار تن جو توزیع شده است. همچنین از دیگر نهاده‌های دامی توزیع شده می‌توان به ذرت علوفه‌ای، سبوس و کنجاله سویا اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر خدمات اداره تعاون روستایی توزیع ۲۰ هزار و ۱۳۵ لیتر سم شامل سم‌های قارچ‌کش، علف‌کش، حشره‌کش، کنه‌کش و سم‌های مختلف دیگر جهت استفاده در مزارع بوده است. در زمینه توزیع کود نیز از سال گذشته تا دو ماه اول سال جاری، حدود ۱۴ هزار و ۱۷۲ تن کود توزیع شد اما از خردادماه تاکنون با توجه به تغییر قیمت‌ها، کودی توزیع نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =