کد خبر: 35782
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
نهال

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: برنامه‌ریزی شده است تا در طول چهار سال یک میلیارد اصله نهال در کشور تولید شود و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عباسعلی نوبخت که به منظور بازدید از طرح های تولید نهال، نهال‌کاری و جنگلکاری با هدف مبارزه با ریزگردها با منشاء داخلی و خارجی همچنین طرح زراعت چوب به استان ایلام سفر کرده است، گفت: مقرر شده است که سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در طول چهار سال به تولید یک میلیارد اصله نهال برسد که رسیدن به این هدف مهم مستلزم آماده کردن زیرساخت‌ها است و از آنجایی که استان ایلام سوابق بسیار خوب و مطلوبی در زمینه تولید نهال داشته است، بنا داریم طرح تولید یک میلیارد اصله نهال را از نهالستان های استان ایلام آغاز کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با استاندار ایلام گفت: ارتقای کمی و کیفی پوشش گیاهی در استان به منظور مبارزه با ریزگردها با منشاء داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

نوبخت تأکید کرد: در حوزه دهلران ۴۵۰۰ هکتار مهیای درختکاری به منظور زراعت چوب و صادرات است و امید داریم که استان ایلام نیز از سوددهی طرح زراعت چوب سهم قابل توجهی در کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: به دلیل ظرفیت‌های بالای استان در حوزه منابع طبیعی؛ ایلام در اعتبارات سال ۱۴۰۲ به‌طور ویژه دیده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور نوبخت ضمن قدردانی از تلاش های استاندار برای توجه ویژه به منابع طبیعی گفت: در این سفر توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اعتبارات خوبی به آن اختصاص می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =