کد خبر: 35752
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
حمید رضا سراجی

طرج حکمرانی واحد در روستاهای خراسان رضوی با هدف بهره مندی مناسب از ظرفیت روستاها اجرایی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت:رویکرد دولت و استانداری به روستاها ویژه است از این رو حکمرانی واحد در روستاها اجرایی شده است تا با پیگیری رویکردها و اهداف مشخص شده در موضوع روستایی بهره مندی مناسب از ظرفیت حوزه روستایی ایجاد شود.

حمید رضا سراجی افزود: باید با تعامل سازمان‌ها با رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در حوزه ارتقای روستایی انجام وظیفه کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی هم گفت: در چهارچوب تدوین برنامه طرح تحول روستایی خراسان رضوی جایگاه دفتر روستایی به عنوان مرکز ثقل این حوزه به طور ویژه بررسی، شناسنامه کامل مسائل روستاها به دست آمده و برنامه جامع روستاها ایجاد شده است.

جواد خدایی افزود: همچنین سعی شده است، سند تحول حوزه روستاها با نگاه ویژه اشتغال، مسکن و سرمایه گذاری به نتیجه برسد که لازم است نگاه بودجه محوری به برنامه محوری تغییر یابد.

مدیر قبلی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیز گفت: با وجود محدودیت‌ها و کمبود نیروی انسانی، هماهنگی ۲ هزار و ۵۰۰ دهیار در سه هزار روستای استان به نتیجه رسیده و تلاش شده است: انتظارات دولت و خراسان رضوی در موضوع اشتغال و سرمایه گذاری به درستی پیگیری شود.

محمد شفیعی افزود: هم اکنون توجه مردم به سمت روستاها برای در اختیار قرار گرفتن زمین بیشتر شده است و بر همین اساس نیاز بود تا نظارت بیشتری در این خصوص صورت گیرد تا خارج از ضابطه اصلی شاهد رویدادی نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =