کد خبر: 35746
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
تب برفکی

یک میلیون و ۳۳ هزار راس دام سبک و سنگین استان مرکزی علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح واکسیناسیون دام‌های استان علیه بیماری تب برفکی از ابتدای مردادماه تا اواخر مهرماه توسط این اداره کل اجرا شد. استان اجرایی شد.

دکتر مهدی جان محمدی با توجه به رایگان بودن واکسیناسیون دام‌ها در این طرح و استقبال دامداران افزود: ۱۹۰ هزار راس گاو و ۸۴۳ هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

جان محمدی گفت: ۹۱ درصد دام‌های سبک و سنگین این استان به صورت رایگان در طرح واکسیناسیون تب برفکی علیه این بیماری ایمن سازی شدند.

او افزود: تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار دامی بوده و به علت ماهیت خاص ویروسی و وجود سویه‌های متفاوت و بافت سنتی دامداری‌های کشور، مسیر دشواری برای جلوگیری و کنترل بیماری را پیش روی سازمان دامپزشکی قرار داده است.

جان محمدی گفت: کنترل این بیماری در بافت سنتی دامداری کشور به ویژه در واحدهای پرواربندی که نقل و انتقال دام بی رویه است بسیار دشوار و نیازمند کمک‌های برون‌بخشی سایر ادارات مرتبط و اتحادیه های دامداران است.

او افزود: نیاز است دامداران نیز با رعایت مسائل بهداشتی، قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در کنترل و مهار بیماری در مواقع همه‌گیری، به خود و به سازمان دامپزشکی کشور کمک کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =