کد خبر: 35742
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
مدیر تعاون روستایی خوزستان

مدیر تعاون روستایی خوزستان در گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی از آخرین فعالیت های تعاون روستایی در راستای تامین نهاده های کشاورزی برای کشت پائیزه سال ۱۴۰۱ سخن گفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از پات، محمد امین معین راد گفت: خوزستان مهمترین و استراتژیک ترین استان کشور در راستای تامین مواد غذایی مردم به خصوص در زمینه گندم و دانه های روغنی (کلزا) است و هر سال با به زیر کشت بردن هزاران هکتار از اراضی مرغوب سعی در تامین با کیفیت ترین محصولات را دارد.

وی ادامه داد: در این مسیر قطعا وزارت جهاد کشاورزی و به طبع آن دستگاه های زیربط همچون سازمان های جهاد کشاورزی استانها و تعاون روستایی و بخش های مختلف در تلاش هستند تا نهاده های کشاورزی از جمله کود، بذر و سموم را در فصل کشت و به موقع در اختیار کشاورزان قرار دهند.

معین راد بیان داشت: تعاون روستایی خوزستان با علم بر اینکه خوزستان سرآمدترین استان کشور در زمینه کشاورزی به خصوص در تولید گندم و کلزا است، اقدامات مهم و گسترده ای را برای تامین بذور گندم و کلزا و همچنین کود مورد نیاز کشت پائیزه انجام داده است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: توزیع نهاده های کشاورزی جهت کشت پائیزه اعم از بذر گندم و کلزا از شهریورماه آغاز شده است و این آمادگی وجود دارد تا بیش از ۱۵ هزار ۷۰۰ تن بذر گندم و بیش از ۳۰۰ تن بذر کلزا در اختیار کشاورزان سراسر استان قرار گیرد، این در حالی است که اگر استان دچار خشکسالی نبود این رقم فراتر از رقم کنونی می بود.

وی با اشاره به اینکه ۸۶ مرکز فروش نهاده کشاورزی در استان وجود دارد، افزود: بخشی از نهاده‌های کشاورزی پاییزه توسط تعاون روستایی و بخشی از آن توسط بخش خصوصی توزیع می‌شود و در حال حاضر در حال توزیع نهاده‌های کشاورزی جهت کشت پاییزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =