کد خبر: 35714
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی در همایش سراسری مدیران ستادی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، معاونین بهبود تولیدات گیاهی، مدیران باغبانی استان های کشور و اتاق اصناف کشاورزی ایران گفت: وزارت جهاد کشاورزی به یک بازوی قدرتمند اجرایی در بخش کشاورزی جهت پیشبرد اهداف تحولی کشاورزی نیاز داشت که آن تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در ساختار جدید این ساختار بود. این اتاق باید در کشور دیده شود و جا بیفتد.

به گزارش روستانیوز به نقل از پات، سید جواد ساداتی‌نژاد افزود: اعتقاد ما این است که باید اتاق اصناف کشاورزی در تمام کشور راه‌اندازی شده و فعال باشد، اتاق اصناف در وزارت جهاد کشاورزی جایگاه دارد و ما خدمات و واگذاری‌ها را انجام می‌دهیم.
وی با بیان این که حمایت از اتاق اصناف یکی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: اتاق اصناف کشاورزی ایران بازوی پرقدرت وزارت جهاد کشاورزی است و از تعزیرات در اعمال قانون محکم‌تر عمل می‌کند. لذا باید به سمتی برویم که فروشگاه‌های عرضه محصولات کشاورزی، مجوزها را از اتاق اصناف کشاورزی بگیرند و مسوول نظارت بر فروشگاه‌ها شوند.
وی افزود: رئیس اتاق اصناف کشاورزی استانی مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی در استان‌ها و شهرستان‌ها است، حوزه روستایی و عشایری باید به طور کامل در حوزه واگذاری مجوزها به اتاق اصناف واگذار شوند و بانک کشاورزی باید پروانه ساخت صادر شده توسط اتاق اصناف کشاورزی را به عنوان وثیقه قبول کند.
مقام عالی وزارت با اشاره به این که مزیت نسبی کشاورزی کشور ما حوزه باغبانی است، عنوان کرد: در این حوزه می‌توانیم صادرات بسیار خوبی داشته باشیم، باغبانی حوزه ارزآوری است اما متاسفانه به آن کم توجهی شده است، بخش باغبانی تولید ثروت می‌کند اما کشاورزی همیشه با تولید غله و زراعت شناخته شده است.
در این همایش از طرح شناسنامه دار کردن واحدهای بهره برداری زیربخش باغبانی که اتاق اصناف کشاورزی بعنوان مجری طرح صدور شناسنامه باغات کشور شناخته می شود، توسط وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =