اراضی ملی گسلتان

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه برای تهیه نقشه های روستایی کارهای خوبی انجام شده است، گفت: این سازمان هزینه تهیه نقشه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری را متقبل می‌شود و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، اسناد روستایی را تا پایان سال به مردم تحویل می‌دهد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حسن بابایی روز یکشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:در این زمینه حد نگاری اراضی چهارمحال و بختیاری پیشرفت مطلوبی دارد که انتظار است تا امسال پایان یابد.

وی از استاندار چهارمحال و بختیاری درخواست کرد در این راستا فرمانداران شهرستان‌های استان برای تهیه نقشه‌های روستایی بیشترین همکاری داشته باشند و اعتباراتی برای اجرای حدنگاری در استان اختصاص می‌یابد.

بابایی در خصوص فعالیت دولت سیزدهم در اجرای طرح حدنگاری اراضی گفت: با توجه به روحیه آیت‌الله رئیسی در انجام کار جهادی و خستگی‌ناپذیری و از آنجا که استاندارانی از جنس مردم انتخاب شده‌اند بی‌شک در دولت مردمی اتفاقات خوبی برای کشور و به ویژه در استان‌های محروم شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی نه تنها در قوه قضاییه منشا خیر و برکت بودند بلکه اکنون در سنگری دیگر در بحث اقتصاد و توسعه کشور پیروز خواهند بود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کاداستر (حدنگاری) را از مهمترین اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در هفته قوه قضاییه با صراحت تاکید کردند که باید وضعیت متر به متر اراضی کشور مشخص شود و سه مرتبه حدنگاری را مطرح کردند از همین رو اجرای این بیانات به عنوان یک سند بالادستی به جد مورد پیگیری این سازمان است.

بابایی خاطرنشان کرد: همچنین در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در فراز ۲۶ بر اجرای ۱۰۰ درصد حدنگاری در کشور تاکید شده است و تلاش می‌شود تا حدنگاری در استان چهارمحال و بختیاری نیز تا پایان سال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه کاداستر توسعه شهری و روستایی را به همراه دارد، اظهار داشت: با انجام حدنگاری برای اراضی روستایی و کشاورزی سند تهیه می‌شود و می‌توان با ارائه سند از بانک تسهیلات گرفت.

به گزارش ایرنا، کاداستر همان حدنگاری و یا نقشه‌برداری ثبتی که ارزش حقوقی داشته باشد، است تا بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد. کاداستر با استفاده از عکسبرداری هوایی، تهیه نقشه و جمع آوری اطلاعات مالکیتی و فنی از زمین، مساحت و حدود دقیق اراضی را مشخص و کمک می‌کند زمین‌ها سنددار و از قانون شکنی و دعاوی ملکی جلوگیری شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با نزدیک یک میلیون نفر جمعیت است که بیش از ۹۰۰ روستا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =