به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی حیدری اول آبانماه در دیدار با حسن بابایی- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه صدور سند برای اراضی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: این مسئله از بروز اختلافات در حوزه مالکیت اراضی جلوگیری میکند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روستاهای استان از محرومیت تاریخی رنج میبرند، عنوان کرد: ۹۵۰ روستا در این استان وجود دارد که ۵۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.
وی با بیان اینکه تسهیلات خوبی به چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغالزایی اختصاص پیدا کرده است، گفت: اما بهعلت برخی قوانین و ضوابط بانکها، امکان جذب کامل این تسهیلات وجود ندارد، بسیاری از اراضی کشاورزی فاقد سند رسمی هستند و به همین دلیل بانکها این اسناد را برای ضمانت قبول نمیکنند.
حیدری در خصوص رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات، بیان کرد: از یکسال گذشته برنامهریزی بسیار خوبی در چهارمحال و بختیاری برای رفع تداخل اراضی در کمیسیون مربوطه صورت گرفته است، اما باید رفع تداخل و صدور سند برای اراضی کشاورزی تسهیل شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اجرای قانون در بسیاری از مواقع هزینه دارد، خاطرنشان کرد: روستاها کانون تولید هستند، اگر نتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم، تولید به هم میخورد و شاهد معضلات اجتماعی خواهیم بود.
وی تصریح کرد: حساسیت ویژهای بر روی مرزهای چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گاهی در فضای مجازی مطالبی منتشر میشود که مرزهای استان دچار تغییر شده است، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید مرزهای استانها را دقیق مشخص و تعیین تکلیف کند تا تنش ایجاد نشود.
حیدری با بیان اینکه باید مردم از مزایای دریافت سند برای اراضی خود اطلاع پیدا کنند، یادآور شد: فرمانداران و دهیاران در این زمینه همکاری لازم را با ادارهکل ثبت اسناد و املاک همکاری داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین اعتبار برای احداث دفتر ثبت اسناد در شهرستان خانمیرزا، توضیح داد: هزینه اولیه برآورد شده برای احداث این دفتر ۱۰ میلیارد تومان است که نیمی از هزینه آن توسط اعتبارات استانی تامین خواهد شد.