کد خبر: 35684
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
اراضی

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات، گفت: از یکسال گذشته برنامه‌ریزی بسیار خوبی در چهارمحال و بختیاری برای رفع تداخل اراضی در کمیسیون مربوطه صورت گرفته است، اما باید رفع تداخل و صدور سند برای اراضی کشاورزی تسهیل شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی حیدری اول آبان‌ماه در دیدار با حسن بابایی- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه صدور سند برای اراضی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: این مسئله از بروز اختلافات در حوزه مالکیت اراضی جلوگیری می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روستاهای استان از محرومیت تاریخی رنج می‌برند، عنوان کرد: ۹۵۰ روستا در این استان وجود دارد که ۵۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

وی با بیان اینکه تسهیلات خوبی به چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغالزایی اختصاص پیدا کرده است، گفت: اما به‌علت برخی قوانین و ضوابط بانک‌ها، امکان جذب کامل این تسهیلات وجود ندارد، بسیاری از اراضی کشاورزی فاقد سند رسمی هستند و به همین دلیل بانک‌ها این اسناد را برای ضمانت قبول نمی‌کنند.

حیدری در خصوص رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات، بیان کرد: از یکسال گذشته برنامه‌ریزی بسیار خوبی در چهارمحال و بختیاری برای رفع تداخل اراضی در کمیسیون مربوطه صورت گرفته است، اما باید رفع تداخل و صدور سند برای اراضی کشاورزی تسهیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اجرای قانون در بسیاری از مواقع هزینه دارد، خاطرنشان کرد: روستاها کانون تولید هستند، اگر نتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم، تولید به هم می‌خورد و شاهد معضلات اجتماعی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: حساسیت ویژه‌ای بر روی مرزهای چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گاهی در فضای مجازی مطالبی منتشر می‌شود که مرزهای استان دچار تغییر شده است، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید مرزهای استان‌ها را دقیق مشخص و تعیین تکلیف کند تا تنش ایجاد نشود.

حیدری با بیان اینکه باید مردم از مزایای دریافت سند برای اراضی خود اطلاع پیدا کنند، یادآور شد: فرمانداران و دهیاران در این زمینه همکاری لازم را با اداره‌کل ثبت اسناد و املاک همکاری داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین اعتبار برای احداث دفتر ثبت اسناد در شهرستان خانمیرزا، توضیح داد: هزینه اولیه برآورد شده برای احداث این دفتر ۱۰ میلیارد تومان است که نیمی از هزینه آن توسط اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =