آرد

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از توزیع بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن آرد در نیمه اول امسال توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان خبر داد و گفت: این میزان آرد در هفت شهرستان استان توزیع شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ایرج صفایی افزود: در راستای خدمات‌رسانی به روستاییان و کشاورزان و با توجه به شعار سال تولید؛ اشتغال آفرین، دانش بنیان و براساس وظایف ذاتی محوله به این تشکل ها، این شبکه مردم نهاد در سطح روستاها و گاهی در سطح شهرها اقدام به توزیع کالاهای اساسی می کند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه به نقش شبکه تعاون های روستایی در توزیع نهاده های کشاورزی و دامی در مناطق روستایی استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی این شبکه در اقصی نقاط استان و حتی در آبادی‌ها و روستاهای کم جمعیت، در سنوات گذشته کالاهای کالابرگی، نهاده‌های کشاورزی، دامی و سوخت مورد نیاز روستانشینان توسط فروشگاه های وابسته به تعاونی‌های روستایی تامین و توزیع میشد.

صفایی خاطر نشان کرد: منبعد نیز می‌توان با تکیه به این پتانسیل و ظرفیت، نسبت به خدمات رسانی بیشتر به روستاییان و افزایش بهره وری در خرید و فروش محصولات کشاورزی و توزیع نهاده های دامی و کشاورزی و در نهایت افزایش تولید اقدام کرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی روستایی در اکثر روستاهای استان دارای انبار، فروشگاه توزیع مواد سوختی و مصرف و نیروی انسانی ماهر و با تجربه هستند، افزود: اکثر روستاهایی که سوخت و کالاهای اساسی آنها توسط شبکه تعاونی روستایی توزیع می‌شود بیشترین فاصله را از جهت بُعد مسافت با مرکز شهرستان داشته و از آبادی ها و روستاهای کمتر برخوردار محسوب می‌شوند.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =