کد خبر: 35601
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
قربانی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تهیه سند گردشگری کشاورزی گفت: سند گردشگری کشاورزی هفته آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و تا طرح گردشگری کشاورزی در سطح کشور اجرایی شود.

به گزارش روستانیوز، محمد قربانی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری و کشاورزی بالای که در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، حضور قوم‌ها و ایل‌های مختلف، زمینه اجرای این طرح را در استان افزایش داده و این استان می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و اجرای طرح گردشگری کشاورزی، این جذابیت را ایجاد کند.

وی به اجرای طرح حسابداری کالاهای کشاورزی در سطح کشور به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در سال جاری اشاره کرد و افزود: در این سیاست با گزارش‌گیری از استان‌ها بر روی کمبودها و نداشته‌های بخش کشاورزی کار خواهد شد، تا در استان‌ها براساس ظرفیت‌های موجود در بخش‌هایی که تاکنون کار نشده و وابستگی به استان‌های دیگر وجود دارد سرمایه‌گذاری و هزینه شود، تا بتوان استان‌ها در بخش‌های مختلف خودکفا شوند و از وابستگی به استان‌های دیگر کاسته شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: امسال ۲ شاخص جدید برای پرداخت تسهیلات بند تبصره ۱۸ افزوده شده، که۱۰ درصد منابع این تسهیلات برای مناطق محروم اختصاص داده شد و استان چهارمحال و بختیاری نیز با توجه به شاخص‌ اشتغال و ارزش افزوده که دارد، می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از این تسهیلات نیازمند تلاش و پیگیری مدیران و روسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها و ارتباط‌گیری با وزارتخانه است.

قربانی به اختصاص تسهیلات به طرح‌های خاص و ویژه که کاربرد اساسی در بخش کشاورزی دارد و برای کشور حیاتی و ضروری است، اشاره کرد و گفت: اولویت پرداخت تسهیلات مناطق محروم و ویژه برای اجرای این طرح‌ها اختصاص داده می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =