کد خبر: 35574
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
گندم

مدیر تعاون روستایی گیلان از رشد سه و نیم درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری خبر داد و گفت: ۷۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج پرداخت خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عباس جعفرپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز اجرای خرید تضمینی گندم تا پایان طرح، اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان رودبار و اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان سیاهکل به عنوان مباشرین خرید تضمینی - مباشرتی، بیش از ۹۷۱ تن گندم از کشاورزان گندم کار گیلانی خریداری کردند.

وی افزود: خرید تضمینی - مباشرتی گندم با همکاری اداره کل غله و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می گیرد و اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان های رودبار و سیاهکل از تاریخ آغاز اجرای طرح خرید تضمینی تا پایان طرح به ترتیب بیش از ۷۸۵ تن و ۱۸۶ تن در مجموع به ارزش ۱۱۲ میلیارد ریال با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ ریالی شورای عالی اقتصاد به ازای هر کیلوگرم از کشاورزان گندمکار منطقه خریداری کرده اند.

مدیر تعاون روستایی گیلان ادامه داد: ۷۰ درصد مبلغ خرید تضمینی سال جاری به گندمکاران پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج به حساب آنان واریز خواهد شد.

جعفرپور با بیان اینکه خرید تضمینی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد سه و نیم درصدی را نشان می دهد، تصریح کرد: مرکز خرید اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی رودبار در منطقه رستم آباد و مرکز خرید اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی سیاهکل در منطقه دیلمان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =