استاندار چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان برای تحقق اهداف وزارت جهادکشاورزی و توسعه در این حوزه وجود دارد، توسعه در حوزه کشاورزی و دامپروری به‌صورت دانش‌بنیان باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی حیدری ۲۸ مهرماه در دیدار با محمد قربانی- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه در گذشته شغل عموم مردم چهارمحال و بختیاری کشاورزی و دامپروری بود، اظهار کرد: رئیس‌جمهور نیز بر توسعه کشاورزی و دامپروری در این استان تاکید ویژه دارند، گام‌های برداشته شده است، اما نیاز به کار بیش‌تر داریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: به‌علت کمبود شغل و آمار بالای بیکاری در استان، شاهد مهاجرت جمعیت استان به سمت استان‌های بزرگ هستیم، می‌توان با ایجاد اشتغال پایدار مهاجرت معکوس را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه روستاها قطب تولید محصولات کشاورزی، لبنی و ... هستند، گفت: کاهش جمعیت روستاها، تولید در این حوزه را تحت تاثیر قرار داده است و باید به سمت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با تمرکز کشاورزی و دامپروری حرکت کنیم.

حیدری تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در چهارمحال و بختیاری برای تحقق اهداف وزارت جهادکشاورزی و توسعه در این حوزه وجود دارد، توسعه در حوزه کشاورزی و دامپروری به‌صورت دانش‌بنیان باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان باید مورد توجه متولیان قرار بگیرد، عنوان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای به مدیریت بهتر آب و افزایش بهره‌وری و تولید کمک می‌کند، برخی استان‌ها برای توسعه طرح‌های کشاورزی اشباع شده‌اند، اما در این استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.

وی بیان کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت تهاتر نفت، پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه آبرسانی به طرح‌های کشاورزی و احیای دشت‌های چهارمحال و بختیاری را به اتمام رساند.

حیدری با بیان اینکه بانک زمین به تعهدات خود در چهارمحال و بختیاری عمل نکرده است، تصریح کرد: بانک زمین باید به تعهدات خود در استان عمل کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آسیب‌های سیل به قنوات، بندهای و کانال‌های کشاورزی در استان، یادآور شد: باید لایروبی قنوات و کانال‌های کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد تا بهره‌برداران در این حوزه دچار مشکل نشوند، همچنین ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سیل اخیر دچار آسیب شد.

وی تاکید کرد: توسعه سردخانه‌ها برای نگهداری محصولات کشاورزی مازاد در چهارمحال و بختیاری از ضرورت‌ها به‌شمار می‌رود و می‌توان در این حوزه سرمایه‌گذار جذب کرد.

حیدری توضیح داد: یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری گاهی زمان‌بر می‌شود و این مسئله موجب ضرر به کشاورزان شده است و باید متولیان به تعهدات خود عمل کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: باتوجه به شرایط جغرافیایی استان، آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان بسیار حائز اهمیت است، باید پیگیری لازم برای اجرای این طرح‌ها در استان انجام شود تا در سیلاب دچار خسارت نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =