کد خبر: 35527
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
روستای اومال نکا

مسئولان شهرستان بویین میاندشت در ادامه اجرای طرح سفیران اختلاف کشاورزان روستای حسین آباد با اداره منابع طبیعی را حل کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، رضاعلی معصومی فرماندار بویین میاندشت در حاشیه بازدید از روستای حسین آباد گفت: ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی موظفند موضوع اراضی کشاورزان را به صورت ویژه درکمیسیون رفع تداخلات بررسی کنند تا اینگونه موضوعات بدون نیاز به مراجع قضایی حل و فصل شود.

حسن ریاحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین میاندشت نیز در این بازدید با بیان اینکه طرح ۵۰ هکتاری آبیاری بارانی روستای حسین آباد در سال ۱۳۹۸ تصویب شده، گفت: هزینه اجرای هر هکتار طرح آبیاری بارانی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که کشاورزان باید خودشان طرح را اجرا کنند و پس از آن دولت به ازای هر هکتار ۳۰ میلیون تومان در قالب اوراق خزانه به آن‌ها پرداخت می‌کند.

رضا طاهری دهیار روستای حسین آباد شهرستان بویین میاندشت با بیان اینکه ملی کردن ۳۳۰ هکتار از دیمزارهای این روستا از سوی منابع طبیعی باعث تضییع حقوق کشاورزان شده بود، گفت: با پیگیری مسئولان شهرستان این مشکل حل و حقوق تضییع شده کشاورزان جبران شد.

وی افزود: حمام تاریخی روستای حسین آباد نیز با بیش از ۱۵۰ سال قدمت درحال تخریب است و لازم است که میراث فرهنگی نسبت به مرمت وبازسازی آن اقدام کند.

رضاعلی معصومی فرماندار بویین میاندشت در حاشیه بازدید از روستای احمدآباد با اشاره به آلودگی زیست محیطی در چراگاه‌های این روستا به علت وجود کارخانه تولید شن و ماسه شهرداری بویین میاندشت گفت: اداره محیط زیست شهرستان باید در این زمینه تذکر جدی به شهرداری بدهد و با تعیین یک فرصت مشخص شهرداری را ملزم به نصب دوش آب در محل کارخانه به منظور جلوگیری از انتشار گرد و خاک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =