گاوداری

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۹۵ درصد اهداف اداره کل دامپزشکی این استان در برنامه ششم توسعه محقق شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمد فتاحی افزود: واکسیناسیون بیماری‌های دامی، کاهش بروز بیماری‌های مشترک، پیشگیری و کاهش بروز بیماری‌های واگیر دامی از اهداف کمی برنامه ششم توسعه استان مرکزی از جمله برنامه‌های این اداره کل در برنامه ششم توسعه بوده‌ است.

وی ادامه داد: پیشگیری و کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کاهش مبتلایان انسانی و بهداشت عمومی جامعه نیز از دیگر برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در برنامه ششم توسعه بود که ۹۵ درصد این اهداف محقق شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) با همکاری سازمان جهانی بهداشت دام از جمله اولویت‌های اداره کل دامپزشکی این استان در برنامه هفتم توسعه است.

فتاحی گفت: اقدامات پیشگیرانه و مبارزه‌ای در برابر بیماری‌های مشترک و واگیر دامی از دیگر برنامه‌های اولویت دار اداره کل دامپزشکی استان مرکزی است.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین استان مرکزی با هدف مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی انجام می‌شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =