کد خبر: 35432
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
سینا کلهر

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی اظهار داشت:در هفته تربیت بدنی ۱۳۸ پروژه ورزشی بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، سینا کلهر در گفت وگوی خبری ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی اعلام کرد: توسعه زیر ساخت‌های ورزشی ازمهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در هفته تربیت بدنی است.
وی ازافتتاح ۱۶۲ طرح ورزشی درهفته جاری در سراسرخبر داد و انجام این مهم را تحقق بخشی از برنامه عدالت محورانه دولت در حوزه ورزش عنوان کرد.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با توضیح این مطلب که میانگین استاندار جهانی سرانه ورزش دو نیم متر است گفت: این درحالی است که سرانه ورزش در ایران یک متر است.
وی در این گفتگو کمبود سرانه ورزش در ایران را افزایش سال به سال جمعیت عنوان کرد و توضیح داد: جمعیتی که در سال ۹۵ مبنای توسعه فضای ورزرشی قرار گرفته با جمعیت امروز ۱۴۰۱ قرار داریم تقریبا ۷ میلیون افزایش داشته است.
کلهر باتاکید اینکه مهمترین برنامه ما به عنوان نهاد متولی ورزش کشورتوسعه فضای ورزشی در دو بخش رو باز و چمن مصنوعی است، افزود: در هفته تربیت بدنی ۱۳۸ پروژه ورزشی روباز و ۲۳ پروژه ورزشی راافتتاح خواهیم کرد که درمجموع ۱۶۲ پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: که در این طرح ها ورزشگاه ۵ هزار نفره و ۱۰ هزار نفره نیز وجود دارد که ان شالله در این هفته برای استفاده عموم به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه سخنانش به تشریح رویدادهای ورزشی که در سراسر کشور در هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود اشاره کرد و از برگزاری ۱۲ هزار ۸۶۳ رویداد دراین هفته خبر داد که قرار است توسط فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی خبرداد.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با بیان اینکه شعار امسال به مناسبت هفته تربیت بدنی شعار همبستگی ملی و ایران قوی است، توضیح داد: سنت شکنی کردیم و امسال با همکاری آموزش و پرورش روز نخست هفته تربیت بدنی را در یکی از مدارس تهران آغاز خواهیم کرد.
وی توضیح داد:با همکاری دوستان آموزش و پرورش قرار شد سه شنبه ساعت ۱۰ صبح این برنامه انجام شود و ما اعتقاد داریم که اگر ورزش دانش آموزی و ورزش در حوزه جوانان و نوجوانان فعال شود ما می‌توانیم امیدوار باشیم که ورزش قهرمانی و همگانی رونق پیدا خواهد کرد.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در خصوص برنامه‌های توسعه وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش روستایی بیان کرد:با هدف توسعه ورزش و ایجاد امکانات مناسب ورزشی برای روستاییان قرار است در این هفته ۲ هزار قلم کالای ورزشی را خانه‌های ورزش روستایی به استان‌ها ارسال کنیم که البته به صورت متمرکز چهارشنبه از استادیوم آزادی ارسال می‌شود.
کلهر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اجرا شده در وزارت ورزش و جوانان برگزاری المپیاد استعدادهای برتراست از برگزاری اختتامیه این رویداد درروزدوشنبه خبر داد.
وی همچنین اعلام کرد که یک رویداد ویژه، روز یک شنبه با عنوان طرح ملی دختران آفتاب باهدف شناسایی استعداد دختران روستا برگزار می‌شود.
وی از ورزش دانش آموزی به عنوان پایه و اساس ورزش کشور یاد کرد وگفت با توجه به اینکه ورزش دانش آموزی آینده ورزش کشور را شکل می‌دهد در این راستا تفاهم نامه‌ای منعقد خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =