کد خبر: 35401
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
مرغ گرم

یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت مصوب مرغ را ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان و تصریح کرد: قیمتی که در سطح شهر مرغ به فروش می‌رسد همین مقدار است و قیمت مرغ افزایش نداشته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت مصوب مرغ را ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان و تصریح کرد: قیمتی که در سطح شهر مرغ به فروش می‌رسد همین مقدار است و قیمت مرغ افزایش نداشته است. اینکه گفته می‌شود قیمت مرغ به ۸۵ هزار تومان رسیده است درست نیست و از شنیدن آن متعجب شدم.

وی افزود: عرضه مرغ با قیمت مصوب نه‌تنها در میادین بلکه در واحدهای صنفی هم صورت می‌گیرد و حتی در بعضی مناطق که عرضه مرغ به‌صورت کلی‌تر انجام می‌شود، مرغ با قیمت ۵۹ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تأیید این موضوع که قیمت مرغ نسبت به سال گذشته در زمان مشابه دوبرابر افزایش داشته است، اظهار کرد: مرغ در چنین ایامی در سال گذشته ۳۱ هزار تومان بود که اردیبهشت‌ماه امسال با قیمت جدید ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب شد.

وی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ نسبت به سال گذشته عنوان کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی و حذف ارز ترجیحی از تولید باعث افزایش قیمت مرغ شد. البته با قیمت فعلی هم تولیدکنندگان ضرر می‌کنند و نسبت به این قیمت معترض هستند. بیش از همه، کشتارگاه‌ها متضرر می‌شوند؛ زیرا باید نرخ مصوب را رعایت کنند؛ اما مرغداران نرخ مصوب را رعایت نمی‌کنند.

۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =