کد خبر: 35392
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
بنیاد برکت

مدیر نظارت بر تحقیقات و توسعه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این نهاد از سال ۹۸ تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۲۲ طرح اشتغالزایی اجتماع محور اجرا کرده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید محسن کالوندی روز یکشنبه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه تسهیلات اشتغالزایی بانوان خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان طرح اشتغالزایی در ۱۲ هزار روستای کشور اجرا و منجر به بازگشت ۱۸ هزار ۳۴۴ نفر به روستاها شد.

وی افزود: در مجموع اجرای این طرح ها منجر به اشتغال ۶۴۷ هزار و ۷۶۶ نفر شده است.

کالوندی گفت: همچنین در خراسان شمالی در این بازه زمانی سه هزار و ۱۸ طرح اشتغالزایی اجرا شده که در نهایت ۹ هزار و ۵۴ نفر در ۱۸۴ روستا و ۱۸ شهر مشغول به کار شدند.

مدیر نظارت بر تحقیقات و توسعه بنیاد برکت اضافه کرد: از این میزان طرح های اشتغالزایی در خراسان شمالی ۶۱ درصد آن برای آقایان و مابقی به بانوان استان اختصاص داده شده است.

وی گفت: حوزه دامپروری با ۵۱ درصد، حوزه خدمات با ۳۱ درصد و حوزه صنعت نیز با ۱۸ درصد به ترتیب بیشترین مشاغلی است که در استان محقق شد.

کالوندی یادآور شد: تسهیلگران این نهاد با حضور در روستاها و جلساتی که با اهالی روستاها برگزار می کنند نحوه ارایه خدمات و پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزایی را بازگو می کنند و متقاضیان پس از مراحلی که در چارچوب قانون است از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

بنیاد برکت بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎیت ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده است و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری، دامپروری و کشاورزی فعالیت می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =