به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمد سیدی با تاکید بر استفاده از فرصتهای رسانه برای ایجاد و توسعه برند غذاهای بومی و محلی در استان خوزستان افزود: با توسعه میراث ناملموس فرهنگی غذاهای سنتی میتوان دورترین نقاط کشور را به گردشگران معرفی کرد.
وی ادامه داد: هدف از این پویش معرفی فرهنگ غذایی، آداب پذیرایی و میراث ناملموس فرهنگی استان خوزستان به گردشگران داخلی و خارجی است.
او با تاکید بر برگزاری برنامههای آموزشی و رویدادهای فرهنگی افزود: یکی از راهکارهای مهم برای تقویت و توسعه توریسم غذایی فراهم کردن زمینه مشارکت گردشگران در این گونه برنامهها است.
سیدی با بیان اینکه گردشگر به دنبال تجربه و یادگیری است توضیح داد: سفر با انگیزه یادگیری آشپزی مردم هر منطقه و شرکت در دورههای آموزشی برای گردشگرانی که از سایر کشورهای جهان و با فرهنگهای مختلف به کشور ما قدم میگذارند جذابیت فوقالعادهای دارد.
به گفته وی: در برخی مواقع گردشگری غذا و خوراک میتواند هدف گردشگر از سفر باشد و ابزاری برای برندسازی گردشگری در استان و توسعه اقتصاد بومی و محلی شود.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه گردشگری خوراک معرف فرهنگ غذایی هر منطقه است، خاطرنشان کرد: مهماننوازی یکی از ویژگیهای مهم سفره مردم خوزستان است و معرفی غذاهای اصیل خوزستان یکی از بهترین راهکارهای توسعه گردشگری است و چنانکه با برنامهریزی درست و قاعدهمند پیش برود عامل مهمی در جذب گردشگر و توسعه اقتصادی استان خواهد شد.