کد خبر: 35353
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
مدنی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ساماندهی شرکت‌های فعال در بخش‌های مختلف اقتصادی روستاها را از اولویت‌های این معاونت برای توسعه روستاها خواند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، سید وحید سعادت، معاون امور سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در گفتگویی با رادیو اقتصاد، با اشاره به فعالیت شرکت‌های متعدد دانش بنیان در زمینه‌های صنایع دستی و کشاورزی، شناسایی، ساماندهی و هدایت آن‌ها برای توسعه روستاها از جمله مهمترین برنامه‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: در این زمینه از این فعالان و شرکت‌ها حمایت نیز خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین کمک به ادامه تحصیل روستائیان جامانده از تحصیل نیز از مصوبات مهم شورای عالی جهاد سازندگی و توسعه روستایی است و در این زمینه، جایزه‌ای با عنوان جایزه حاج عبداله والی طراحی شده که هر سال به موفقترین روستائیان اهدا خواهد شد.
توسعه روستاها با نوآوری‌های دانش بنیان
سعادت درباره برنامه‌های اقتصادی این معاونت نیز گفت: اشتغال زایی و ایجاد درآمد پایدار و کمک به رفع فقر مطلق از مواردی است که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و در مواردی نیز عملیاتی شده است.

وی همچنین احداث ۱۱۰ هزار نیروگاه کوچک ۵ کیلوواتی با استفاده از پنل‌های خورشیدی را از جمله مهمترین طرح‌های در دست اجرا در سراسر کشور خواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =