کد خبر: 35343
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
ورزش

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری طرح ورزش‌های خیابانی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت، ارتقای سلامتی، امید و نشاط اجتماعی خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اکبر ورودی ۲۳ مهر با اعلام این خبر افزود: این طرح در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها و ارتقای سلامتی، امید و نشاط اجتماعی جوانان اردبیل اجرا خواهد شد و طرح کشوری ورزش‌های خیابانی نیز به طور هم‌زمان از ۲۶ مهرماه در هفته تربیت‌بدنی در شهرستان‌های استان با همکاری هیئت‌های ورزشی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با برگزاری چند جلسه و تشکیل ستاد استانی طرح ورزش‌های خیابانی، برنامه‌ریزی لازم دراین‌خصوص توسط کارشناسان ورزش همگانی و قهرمانی صورت‌گرفته است.

به گفته این مسئول، با برنامه‌های صورت‌گرفته ورزش‌های خیابانی در رشته‌های بسکتبال، والیبال، طناب‌کشی، دارت، شطرنج، تیروکمان، مینی گلف، روستایی و عشایری (دال پلان)، چوب‌کشی، قییش گوتوردی، ورزش‌های همگانی (فریزبی، روپایی، طناب‌زنی، پنالتی، آمادگی جسمانی) برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: طرح ورزش‌های خیابانی با شعار «ایران شاد» با حضور هیئت‌های ورزشی استان باهدف کاهش استرس و کم‌تحرکی، پیشگیری از بیماری‌های شایع و غیرواگیر، ایجاد و ارتقای دسترسی و فرصت برای مشارکت ساکنین محلات، حضور حداکثری مردم، اجرای همسو و هماهنگ فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزش همگانی ادارات، نهادینه‌کردن فرهنگ ورزش، افزایش امید به زندگی، بالابردن سواد حرکتی و آشنایی با رشته‌ها متنوع ورزشی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =