کد خبر: 35300
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
بومگردی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۲۵ واحد بوم‌گردی در مناطق مختلف این استان فعال است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد، به ۵۰ واحد افزایش یابد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، جلیل جباری در اشنویه افزود: هم اکنون موافقت اولیه برای احداث ۱۰۰ واحد بوم گردی در استان صورت گرفته و در حال رسیدگی به استعلام‌ها و مراحل اخذ مجوز و دریافت تسهیلات هستند.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربفرد هر ساله شاهد بازدید شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است و در این میان مراکز اقامتی از جمله اقامتگاه‌های بوم گردی، نقش مهمی در توسعه گردشگری استان دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه واحدهای بوم گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تامین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستا ایجاد کرده است، گفت: آذربایجان غربی دارای سه هزار روستاست که اگر در همه سه هزار روستا اقامتگاه بوم‌گردی ایجاد شود، برای ۶ هزار روستایی شغل دائم فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالان این صنعت باید ضمن ترسیم برنامه‌های مطلوب و ارائه خدمات کیفی، تلاش کنند آداب‌ و رسوم، فرهنگ‌ محلی، طبیعت بکر، جاذبه‌های روستایی، صنایع‌ دستی، غذاهای سنتی و آثار تاریخی استان را به‌ بهترین نحو به گردشگران معرفی کنند.

وی به پراکندگی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد واحدهای بوم‌گردی آذربایجان‌غربی به ترتیب در تکاب، پیرانشهر، سردشت، اشنویه، خوی، ماکو و ارومیه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی یادآور شد: اشنویه نیز به دلیل شرایط آب و هوایی و مناطق ییلاقی یکی از شهرستان‌های مستعد راه اندازی واحدهای بوم‌گردی در استان به شمار می‌آید و داوطلبان احداث این واحدها بویزه در مناطق روستایی حمایت خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های اشنویه، صنایع دستی این شهرستان است که می‌تواند به بحث گردشگری و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم کمک کند و به زودی بازارچه عرضه محصولات عشایری و صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ اثر، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر از این محوطه‌ها و بناها بازدید می‌کنند؛ تپه تاریخی حسنلو در نقده، قره‌کلیسا در چالدران، تخت سلیمان تکاب، بنای تاریخی سه گنبد، مسجد جامع و یخچال ۹ پله در ارومیه و ده‌ها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از جمله ظرفیت‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =