کد خبر: 35259
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
آبرسانی

مدیر امور آب و فاضلاب سمیرم از آغاز طرح جهاد آبرسانی در 19 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: با تکمیل عملیات آبرسانی به این تعداد روستا، 11 هزار و 108 نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مجید صابری با بیان اینکه همزمان با استقرار دولت سیزدهم، جهاد آبرسانی به 10 هزار روستا در 31 استان کشور شکل گرفت، افزود: در قالب این طرح، عملیات آبرسانی به 19 روستای شهرستان سمیرم از اواخر مرداد ماه سال جاری آغاز و تاکنون حدود 4200 متر حفاری و 2200 متر لوله‌گذاری انجام شده است.

وی گفت: طرح جهاد آبرسانی هم‌اکنون در سه محور گردنه بیژن به سمت روستاهای سرباز و نورآباد، محور تل محمد به سمت روستاهای شاملو، ماچان‌لو و قاسم‌لو و محور چشمه شهید به سمت روستای کردان در حال اجراست.

مدیر آبفای سمیرم افزود: در راستای احرای این طرح، 129 کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث 15 باب مخزن با ظرفیت 5500 مترمکعب، دو ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز سه حلقه چاه انجام می‌شود.

آقای صابری در پایان گفت: در شهرستان سمیرم 100 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آبفای این شهرستان قرار دارند که با تکمیل طرح جهاد آبرسانی، این 19 روستا از چرخه آبرسانی سیار خارج می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =