منوچهر غفاری

مراسم افتتاح 4 پروژه عمرانی شهر کرج با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی، سرپرست شهرداری کرج، شهرداران مناطق دهگانه شهری، اصحاب رسانه و جمعی از مسئولین و کارکنان شهرداری کرج به صورت همزمان و آنلاین در باشگاه میلاد برگزار شد.

به گزارش روستانیوز، سرپرست شهرداری کرج در ابتدای این مراسم با تبریک حلول ماه ربیع الاول و تقدیر از زحمات کارکنان و کارگران زحمتکش سازمان عمران و سازمان سیما و منظر شهری گفت: امروز شاهد افتتاح 4 پروژه عمرانی در شهر کرج هستیم که حاصل زحمات هکاران عزیز در مجموعه مدیریت شهری است.
منوچهر غفاری افزود: پروژه تعریض خط ۴ حصاربا اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال. ، فاز اول بوستان نیلوفر با اعتبار ۳۱۴ میلیارد ریال در منطقه شش، بوستان کوهپایه با اعتبار ۵۱۶ میلیارد ریال در منطقه هشت و بوستان دریا با اعتبار ۱۱۳ میلیارد ریال در منطقه ۱۰ از پروژه هایی هستند که به صورت همزمان به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به اینکه پروژه تعریض خط ۴ حصار از سه سال گذشته آغاز شده است،ادامه داد:پروژه تعریض خط ۴ حصار هم کارکرد درون شهری دارد و هم به کاهش ترافیک حاشیه شهر و انتقال مسافرین از تهران به جاده چالوس کمک می‌کند و طولانی شدن زمان اجرای پروژه به دلیل سختی کار برای تعرض محور مانند کوه بری و غیره بوده است ضمن اینکه باید ترافیک شهر را هم در نظر داشتیم.
سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه همکاران ما در سازمان عمران و معاونت فنی و عمرانی برای اجرای این پروژه زحمات زیادی کشیدند،به موضوع توسعه پارک ها اشاره کرد و گفت: توسعه پارک‌ها در مقیاس محله یکی دیگر از ماموریت‌های مجموعه مدیریت شهری است و همکاران ما در مدیریت شهری وعده داده اند تا پایان سال پایان ۳۰ پارک به بهره برداری برسد که تاکنون ۱۵ پارک به بهره برداری رسیده است.
غفاری با اشاره به اینکه همه توان و تلاش همکاران خوب من در مجموعه مدیریت شهری رفع نیازها و جامه عمل پوشاندن به مطالبات شهروندان است و باید بپذیریم بسیاری از مطالبات آنها از سال‌های گذشته باقی مانده است،افزود: کرج به دلیل توسعه بسیار شتاب زده‌ای که داشته با سایر شهرها متفاوت است و این امر باعث بروز مشکلاتی در مناطق مختلف آن شده اما با این حال در دو دهه گذشته اتفاقات خوبی در این کلانشهر رخ داده است.
سرپرست شهرداری کرج با اشاره به اینکه در سه ماهه دوم سال جاری شاهد شتاب در اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر کرج بودیم به دلایل عدم آغاز پروژه‌های عمرانی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: ۷۵ درصد بودجه عمرانی تعهد شده اما درصد جذب با کندی صورت گرفته که تلاش می‌کنیم این ضعف در شش ماهه دوم سال برطرف شود. البته در سه ماه ابتدایی سال به دلیل مشکلات موجود در سامانه ستاد بخشی از پروژه ها از برنامه تدوین شده عقب ماند
وی با بیان اینکه همه مطالبات شهروندان صرفا در حوزه عمرانی نیست،خاطرنشان کرد: معضلات ترافیکی و انجام طرح‌های فرهنگی از دیگر خواسته‌های مهم شهروندان است که باید برای آنها چاره‌ای اندیشید و در این حوزه‌ها هم اقدامات موثری صورت داد.غفاری اظهار امیدواری کرد؛ با تصمیمات کارآمد شورا برای مدیریت شهر ،اتفاقات بسیار خوبی در آینده رقم بخورد که ماحصل آن رضایت شهروندان است.
رییس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کار احداث ۳۰ بوستان فرهنگی و تفریحی طی ماه‌های اخیر در مناطق مختلف کرج کلید خورده که به تدریج تا پایان امسال به بهره برداری می رسند،گفت: امسال در شورای شهر یکی از موضوعاتی که در بودجه ۱۴۰۱ به صورت تباصر و تکلیفی به شهرداری کرج ابلاغ شد، احداث ۳۰ بوستان بود که برای هر منطقه سه پارک محله‌ای در نظر گرفته شد.

علی قاسم پور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۵ بوستان به بهره برداری رسیده که تلاش می‌شود ۱۵بوستان دیگر تا پایان سال تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد،افزود: امروز شهروندان انتظار دارند که خدمات در محل زندگی آن‌ها نمود عینی داشته باشد و برهمین اساس عملکرد مدیریت شهری را از درب منزل خود قضاوت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های شورای ششم شهر کرج نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و عدالت ‌محوری است که منطقه حصار از جمله این مناطق به شمار می‌رود،اظهار کرد: خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت‌ مدیریت شهری و تاکید شور ای ششم است.
قاسم پور ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی توزیع بودجه اثر بخشی آن است و مولفه‌هایی همچون اثر بخشی، برخورداری همه اقشار از این اعتبار و حل کردن مشکلات مردم با برنامه ریزی منسجم و هدفمند ممکن می‌شود.بنابراین برای بهبود زندگی در مناطق کم برخوردار کرج هدفگذاری کرده‌ایم و شورای ششم به این امر خواهد پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =