کد خبر: 35193
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
عشایر

به مناسبت هفته وحدت و روز ملی روستا و عشایر نمایشگاه دائمی تولیدات و صنایع دستی عشایر با حضور مسئولان کشوری و استانی در روستای عشایری آغباش صفائیه خوی افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، این نمایشگاه با هدف نمایش و فروش محصولات صنایع دستی و تولیدات عشایری شهرستان خوی با حضور مدیرکل امور تعاونی ها سازمان عشایر کشور و مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی در روستای آغباش بخش صفائیه خوی افتتاح شد.


ناجی مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی در ائین افتتاح این نمایشگاه گفت : این نمایشگاه بصورت دائمی در ۴ غرفه برای نمایش توانمندیهای بانوان و تولیدات عشایرمنطقه فعالیت خواهد کرد.


وی افزود : انواع صنایع دستی ، محصولات دامی و دستاوردهای صندوق های خرد زنان روستایی از مهمترین بخشهای این نمایشگاه دائمی است .


بیات مدیرکل امور تعاونی ها و بازرسی سازمان امور عشایری کشور هم در این مراسم تکمیل زنجیره تولید کوشت قرمز را از برنامه های اولویت دار سازمان امور عشایری کشور دانست و گفت : ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل این زنجیره به آذربایجان غربی اختصاص یافته است .


وی همچنین از تبدیل کارگاههای قالی بافی صندوق زنان خرد روستایی با پرداخت تسهیلات به کارگاههای مجهز خبر داد
همچنین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی منبع آب آشامیدنی روستای آغباش با هدف تامین اب آشامیدنی ۱۳۵ خانوار این روستا با اعتباری بیش از ۱۸ میلیارد ریال افتتاح شد .


اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و بازیهای بومی و محلی از برنامه های مهم جنبی این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =