کد خبر: 35161
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
مهاجر

مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: میزان نفوذ شرکت و تجهیزات دانش بنیان در اراضی گلستان نسبت به سایر استان ها پائین است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علیرضا مهاجر اظهار کرد: کوچک شدن اراضی کشاورزی یکی از علل عدم نفوذ شرکت های دانش بنیان در اراضی کشاورزی است.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی افزود: اگر روند کوچک شدن اراضی کشاورزی ادامه پیدا کند کاربری بسیاری از زمین های کشاورزی تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: خُرد شدن اراض کشاورزی درصد سرمایه گذاری برای اجرای طرح های کشاورزی را کاهش می دهد.

به گفته معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی ۷۵ درصد اراضی کشاورزی کشور کمتر از ۵۰ هکتار مساحت دارند که این میزان تا ۱۰ سال آینده به سه هکتار می رسد.

وی در خصوص توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی بیان کرد: ۷۰ درصد تولیدات کشور که حدود ۹۰ میلیون تن محصول است در حوزه کشاورزی تولید می شود.

مهاجر ادامه داد: در نتیجه برای اینکه بتوانیم میزان تولید را افزایش بدهیم باید تسهیلات کم بهره را در اختیار تولید کننده و کشاورز قرار بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: برای افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی به دنبال تجهیزات به روز آبیاری هستیم تا در مزارع کشاورزی مستقر شوند.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی ضمن تاکید به آموزش و ترویج برای استفاده بهتر از مکانیزاسیون کشاوزی، یاد آور شد: جهاد کشاورزی با برگزاری کلاس های آموزشی شرایط را برای بهره وری کشاورز از سیستم های به روز فراهم می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =