کد خبر: 35142
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
مازندران

استاندار مازندران فعالیت در قالب تعاونی را زمینه ساز موفقیت در فعالیت های اقتصادی در روستاها دانست و گفت: تمامی روستاهای مازندران تا پایان بهمن امسال به شبکه دولت متصل می شوند. ‎

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید محمود حسینی پور روز جمعه در آیین نکوداشت روز ملی روستا و عشایر افزود: اقتصاد روستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید در این راستا تمامی پتانسیل های موجود در روستاها شناسایی و احصا شود.

وی ادامه داد: فعالیت های اقتصادی در روستاها باید از حالت فردی به حالت تعاونی درآید و اداره کل روستایی استانداری باید زمینه پرداخت تسهیلات کم بهره را جهت تاسیس شرکت های تعاونی روستایی فراهم کند تا با برنامه ریزی دقیق شاهد شکوفایی تولیدات صنایع دستی، اقتصاد روستاها و آبادانی مناطق روستایی و محروم و تولید ثروت در روستاها باشیم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با عنوان اینکه معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری باید نسبت به افزایش بافت مناطق روستایی با توجه به افزایش جمعیت اقدام کند تا شاهد آبادانی زمین های روستایی باشیم، گفت: با برنامه ریزی های لازم سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های استان باید با یک شرکت معتبر جهت تامین سخت افزارهای لازم برای متصل شدن تمامی دهیاری ها به شبکه دولت قراردادی منعقد کند تا شاهد افزایش خدمت رسانی در روستاها باشیم؛ این طرح باید تا اواخر بهمن ماه امسال عملیاتی شود.

حسینی پور افزود: احداث شهرک مکانیزه دامپروری مهم ترین ماموریت در حوزه روستایی است که اداره کل روستایی استانداری می بایست پیگیری کند چرا که مازندران ظرفیت های بزرگی دارد و نباید شاهد واردات محصولات از استان های دیگر باشیم.

وی یادآور شد: ایجاد مشاغل خانگی اولویت اصلی ما در اقتصاد روستا است بطوریکه بی توجهی به روستاها طی سال های اخیر موجب خالی شدن این مناطق از سکنه شده است و محصولات روستایی باید به سمت برندسازی پیش برود تا بتواند در بازارهای خارج از استان عرضه گردد.

استاندار مازندران اظهار کرد: حرکت جمعی می تواند موجب رشد اقتصادی در روستاها شود و با کار تیمی می توانیم حرکت رو به جلو داشته باشیم و توسعه روستاها سبب ارتقای رشد اقتصادی مازندران می شود.

آیین نکوداشت ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور آیت الله رییسی، رییس جمهور و استانداران سراسر کشور برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =