اینترنت

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۳۴ خانوار روستای "قادیان" از مناطق محروم الیگودرز به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

به گزارش روستانیوز از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، "مجتبی صارمی" اظهار داشت: ۱۴۷ نفر از طریق ارتقای فناوری سایت مخابراتی روستای قادیان از توابع دهستان ززشرقی شهرستان الیگودرز از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ( USO ) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر مزایای اینترنت پرسرعت، اتصال این روستا به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان و گام مهمی برای توسعه و پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۸۳ درصد است تصریح کرد: اقدامات انجام شده و اجرای پروژه های ارتباطی ، زمینه ساز رشد، توسعه و رونق کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتال در این مناطق می شود.

۲ هزار و ۶۶۰ روستای لرستان تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفته و به اینترنت دسترسی دارند همچنین بیش از ۹۲ هزار و ۲۵۰ مشترک فعال پهن باند ثابت در روستاها و مناطق محروم استان خدمات ارتباطی را دریافت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =