کد خبر: 35125
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
استاندار کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عشایر نقش کلیدی در توسعه استان دارند، گفت: حدود یک میلیون و نیم راس دام سبک و سنگین در اختیار عشایر استان است که نقش کلیدی در تامین لبنیات و گوشت و همچنین مواد اولیه صنایع دستی استان ایفا می‌کنند.

به گزارش روستانیوز از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «بهمن امیری‌مقدم» که همزمان با روز روستا و عشایر در جمع عشایر ایل زنگنه در گردنه خرخر تالاندشت از توابع شهرستان کرمانشاه حاضر شده بود، افزود: بیش از ۹۰۰ تن روغن کرمانشاهی با کیفیت مناسب توسط عشایر و روستائیان استان تولید می شود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: دستگاه های مربوطه موظفند زیرساخت های مورد نیاز روستاییان و عشایر مانند آب و برق و تسهیلات بانکی مورد نیاز را تامین کنند.

امیری مقدم عنوان کرد: تامین نهاده های دامی با قیمت مناسب، تامین آرد مصرفی و تسهیل در کوچ، از مطالبات جدی عشایر است که باید این امکانات فراهم شود.

وی همچنین به دیگر خدمات ارائه شده به عشایر استان اشاره و اظهار کرد: گاز ۷۰ روستا به تازگی وصل شده و در مجموع گازرسانی به ۲۳۰ روستا تا پایان سال انجام می شود.

استاندار گفت: در سال ۱۴۰۲ کرمانشاه باید در زمینه گازرسانی به استان سبز تبدیل شود.

وی همچنین بیان کرد: خوشبختانه دولت مردمی ۷۰ درصد از سهم بیمه عشایر را تقبل می کند و امکان مناسبی برای بیمه این قشر فراهم شده است.

او همچنین گفت: الگوی کشت، نظارت بر کشت و آموزش باید برای کشاورزان و روستائیان انجام شود.

در این دیدار نمایندگان قصرشیرین و هرسین در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری، فرماندار کرمانشاه، مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران کل استان هم حضور داشتند.

گفتنی است در سطح استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایری در قالب ۸۰ هزار جمعیت زندگی می کنند که در دوران دفاع مقدس تعداد ۵۲۰ شهید سرافراز را تقدیم کشور نموده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =