معماری روستایی

آیت الله صفایی بوشهری گفت: ایران کشوری تولید پایه است و از اقتصاد تولید محور روستاهای استان برای افزایش تولید ملی باید بهره برد.‌

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا وسیما، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم بزرگداشت روز روستا و عشایر اظهار داشت: روستاها و عشایر محل تولید تمام کالاها وترویج فرهنگ‌های بنیادی است. امروز روز روستا روز تولید کالاهاست و عشایر هم جمعیتی است که مایه افتخار و عزت هستند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: در دنیا دو نوع اقتصاد بازار پایه و تولید پایه وجود دارد که در اقتصاد بازار پایه آن منطقه براساس فضای بازارداری و فروش کالا فعالیت دارد و نمونه بارز آن کشور امارات و کویت است.

وی افزود: بعضی کشورها اقتصاد تولید پایه دارند یعنی از ظرفیت آمایشی خود کشور استفاده و کالا تولید می‌کنند که گاهی همان مواد اولیه را می‌فروشند و گاهی به صنایع تبدیلی می‌برند تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: تمام اقتصاددانان معتقدند کشوری پیشرفت می‌کند که دارای اقتصاد تولید پایه است و دراین میان کشورهای بازار پایه کشورهای درجه دو محسوب می‌شوند و زندگی آن‌ها به کشورهای تولید پایه وابسته است که کشور ما ایران از کشورهای تولید پایه است که این کشورها قدرت تاثیر بسیاری بر کشورهای بازار پایه دارند.

وی افزود: باید به روستا و عشایر توجه بنیادین شود، زیرا علاوه بر اقتدار کشور موجب اقتدار در عرصه بین المللی می‌شوند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در استان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی روستاهای ما دارای ظرفیت بالایی هستند و عشایر هم با توجه به توانمندی‌ای که دارند تاثیرگذار هستند.

امام جمعه بوشهر افزود: باید یک برنامه منسجم داشته باشیم که از این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا منجر به تولید ناخالص ملی شود.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: دشمن همیشه دست به ماشه است تا موردی پیدا کند این حرکت و جریان‌ها تا نظام دینی و جهان استکبار وجود دارد ادامه دارد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: شما فتنه سال ۱۳۸۸ را به خاطر دارید دشمن به دنبال تکرار همان اتفاق است، اما کشور و استان بوشهر بر مدار فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند بخصوص در استان که مردمی ولایتمدار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =